2 aug. 2009

2/8 Tummen upp!

Ikväll blev det Bokskogens 7km slinga och jag skulle köra snabbdistans. Jag började med lite stretch och benövningar och sedan bar det av. Körde 1km uppvärmning i 4,50min/km tempo, jag var väldigt orolig för vad mitt knä skulle säga om detta men till min stora förvåning kändes det nästan ingenting alls.

Glad i hågen drog jag sedan på i ganska hårt tävlingstempo och knät var fortfarande kanon. Låg på 4,15min/km i snitt under dom här 5 kilometrarna utan problem. Det var dessutom ganska kuperat så jag fick mycket backträning på kuppen.

Jag varvade sedan ner under 1km i 4,50 tempo och mitt knä var fortfarande bra.

Nu någon timme efteråt kan jag känna av lite men det är definitivt på väg åt rätt håll, hoppas det känns bra imorgon också när jag ska ge min naprapat en rapport.

Nu känns det roligt att springa igen.. =)

Inga kommentarer: