27 sep. 2009

27/9 Lite statistik

Jag hittade en hemsida jag aldrig sett innan. Den heter resultatjakt.se och där fanns en del intressant statistik över Lidingöloppet. Det är bara att söka på sitt namn så får man upp en massa roligt om man nu gillar statistik. Själv är jag en statistiknörd :)



Det fanns en fördel med att starta sist. Detta medförde att det inte fanns någon snabb löpare efter mig vilket gjorde att jag inte blev passerad av en enda. Det slog mig faktiskt när jag sprang också att det aldrig var någon som susade förbi mig. Ganska cool statistik när det sedan står att jag sprang om 3925 löpare!! Måste seeda mig nästa år!!

4 kommentarer:

Trail.st sa...

Hade loppet fortsatt 3 mil till hade du varit bland de första :-) Bra jobbat du tog in på folk hela tiden. Och bäst i Trelleborg, det borde vara värt en pokal ;-)

Daniel sa...

Tack Piratfarsan! Det var ju synd att vi inte körde 2 varv på banan för då hade jag kunnat få pallplats :)
Någon pokal blir det inte "snyft" men jag kanske kan tigga till mig en pizza nere på den lokala pizzerian =)

Joel R sa...

Jag älskar statistik! Måste kolla upp den där sidan vid tillfälle.

Diagrammet är lite svårtytt, vad hände med tempot mellan 15 och 20 km? Mellantiderna ser ju väldigt linjära ut.

Daniel sa...

Den röda linjen är snittiden över hela loppet. Om man loggar in på sidan och söker på sitt namn så kan man hålla pekaren över staplarna och få fram lite mer info om dom olika mellandistanserna.

När det gäller 15-20km så stämmer det bra. Det var mycket backar och trängsel här så det gick inte fort. Jag fick också tipet att inte bränna för mycket krut här för att orka sista milen.

Det var ett riktigt bra tips!! Så lägg det på minnet om du ska springa LL någon gång. :)