15 nov. 2009

15/11 Coreövning



Här är en coreövning jag själv har uppfunnit. Det finns säkert någon där ute som kör den redan men jag har ännu inte sett den någon göra den. Man får med lite balans och koordination på kuppen också. Tåspetsarna för inte gå ner i mattan och benen ska vara så raka som möjligt, se till att ha gott om kuddar under huvudet annars får man skallevärk. Själv hade jag ordentlig träningsvärk i överkroppen efter gårdagens hårda träningspass så det blev inte många reps med denna idag. Det gör mig inget för jag gillar träningsvärk, bästa kvittot på en lyckad träning ;)

11 kommentarer:

Trail.st sa...

Du ä ju helt galen :-)

Anna (Orka mera) sa...

Shit pommes frites! Hur lyckas du med det där???? Måste gå och prova....

messan sa...

Kul!! En del fixar allt;)
Sparade badet till bubbelpoolen;)
Kram

Petra sa...

Aaahh - det dar ser ju helt livsfarligt ut!!! Tank om du tappar balansen... (nacken...!) Hualigen. Kan du inte sta emot vaggen och gora det dar? Ojojoj, galna manniska.

Lite off topic kanske men hemskt fin spiraltrappa dar i bakgrunden:)

Daniel sa...

Piratfarsan - Det där brukar min fru också säga ;)

Anna - Vet inte hur jag lyckas men det är bara att testa. Kanske har du något bra djurnamn för denna övningen? ;)

Messan - Bubbelbad är kanske lite trevligare än kallbad. Man kan ju vara i längre och man kan ju prata samtidigt ;)

Petra - Det är inte så farligt. Har en bra fallteknik om jag tippar över så det är lugnt. Jag ser bara till så att det inte finns något ömtåligt bakom ;)

Kul att du gillar spiraltrappan!! Den är väldigt praktiskt också eftersom den inte tar så stor plats som en vanlig trappa :)

Ingmarie sa...

Jösses! Det är ju värsta yogagrejen mixat med ren galenskap! ;-)Jag vågar inte ens testa...

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jisses! Här satte jag mig med en stor chipspåse, så råkar man trilla in på dina avancerade träningsövningar. ;P
Det var nån som sa: Snygg spiraltrappa, och jag är beredd att hålla med! :)

Sofie sa...

Ja, att du är lite galen råder det inte någon tveksamhet kring - men du är det på ett underbart sätt ; )

Håller med Petra om att en vägg bakom dig och din övning hade varit en bra idé även om du har bra fallteknik...

; ) kramar

Daniel sa...

Ingmarie - Yoga turned inside out!! ;) Klart du måste testa ;)

Helena - Oohh chips låter gott =) Kul att du gillar trappan. Det är en byggsats som jag byggde ihop med hjälp av en instruktion-dvd. Den håller faktiskt fortfarande trots att det gått några år :)

Sofie - Har du sett mig ramla någon gång? ;)
Ha det riktigt bra i Norge så ses vi till helgen!!
Kram!!

Pernilla Hult sa...

Du springer som en galning och nu håller Du på att bli akrobat med :)

En annan klarar inte ens av att stå på huvudet.. Om jag ens skulle komma på tanken att prova.. Alla väggar i världen skulle heller inte hjälpa tror jag..

Men övningen är säkert jättebra träning..

Ha en bra dag!

Daniel sa...

Jag kan börja på cirkus! ;)
Övningen är egentligen inte speciellt effektiv men den är rolig :)

Ha en bra dag tillbaka!!!