6 nov. 2009

6/11 Om jag var där...


Det är skönt att vara hemma igen men just ikväll hade jag gärna varit kvar i New York. Jag skulle suttit på The Bowery Hotel och lyssnat på en release spelning av nya skivan med en av mina favoritgrupper. Synd att man missade detta med någon dag men jag visste inte detta när resan bokades. Jag får vänta till mars månad då dom kommer till Malmö Arena. Har dock köpt skivan idag och den uppfyllde förväntningarna.



Det blev också en tur till gymmet idag för att göra ett test av Newtonskorna. Laddade iPoden med nya skivan och drog igång på löpbandet. Det blev bara ett kort intervallpass på 4x400m. Killen jag köpte skorna av sa att jag skulle gå försiktigt fram. Fick inte köra för långa distanser med dom direkt då det fanns risk att skada sig. Det tar också lite tid att lära sig tekniken med dom.


Det är för tidigt att dra några slutsatser av skorna än men dom var klart annorlunda att springa med. Den där klacken under framfoten funkar som en hävarm och ger en kick framåt. Vänsterfoten kändes klockren men på högerfoten märkte jag tydligt av klacken. Det gjorde inte ont men det var en märklig känsla.

Jag avslutade sedan med lätt träning för överkroppen. Det var lite segt och jag kände mig aningens jetlaggad men detta var nog exakt vad min kropp ville ha. Efteråt så var jag på G igen och det var precis den effekten jag ville få med dagens pass.

5 kommentarer:

messan sa...

NY är en underbar stad! Ha en trevlig helg du med!

Trail.st sa...

Trevlig helg och jag är lite avis på skorna, jag har faktiskt haft den där reklamen för dina skor med på min blogg för nån månad sedan..

Daniel sa...

messan - Visst är det en underbar stad. Måste dit snart igen för det finns mycket mer att se :)

Piratfarsan - Trevlig helg till dig med! Hoppas du får tillfälle att testa dom här skorna någon gång. Jag tror du kan beställa på Newtons hemsida men det är ju lite som att köpa grisen i säcken ;)

Spring-Therese sa...

Hej igen!
Visst är det surt att man inte kunde vara där! Min sambo och jag var också i New York och sprang maran, men visste precis som ni inte att Kent skulle ha releasefest dagen efter vi for hem. Men gott vin i soffan hemma med skivan på högsta funkar bra det med. Håller med dig, skivan levererar som man hoppats.

Må gott,
Therese

Daniel sa...

Så ni var också där!! :)
Visst funkar soffan! Har lyssnat igenom skivan några gånger tillsammans med lite glögg :)

Du kan se och höra deras releaseparty på Aftonbladet. =) Bättre än inget ;)

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article6084645.ab

Ha det gott själv!