4 nov. 2009

3/11 The Stick


Idag var jag sugen på att testa mina nya Newtonskor i Central Park, tyvärr var inte mina ben av samma mening. Jag har fortfarande ganska ont överallt efter maran. Istället fick det bli lite sevärdheter och mer shopping på stan.


Jag hittade ännu en Super Runners Shop vid Grand Central Station och den kunde man ju inte bara gå förbi. I affären kom det fram en kille och frågade om jag behövde hjälp. Berättade för honom att jag köpt ett par Newton i en annan av deras butiker. Jag förklarade också att jag inte kunnat testa dom än för att jag hade så förbannat ont i benen efter maran. Då tog killen fram"The Stick"!!!
Han drog den över mina vader och det kändes som den gjorde nytta, det gjorde ju förbannat ont ;).


Jag sa att jag redan hade en foamroller men "The Stick" hade en lite annan funktion så att kombinera dessa två tyckte han var bra. Jag köpte givetvis "The Stick" och har nu testat den lite själv. Den är garanterat värd sina 230:-sek men jag får nog testa och öva lite med den innan jag gör en utvärdering. Fortsättning följer....

11 kommentarer:

Snorkkis sa...

Den grejen låter lite spännande - de är finurliga dedär amerikanerna. Ska bli kul att höra hur den fungerar!

Anna (Orka mera) sa...

Ahhh, den där har jag spanat på. Men den finns inte i Sverige och frakten var typ DYR så jag snålade lite. Kanske värt att ompröva om den visar sig värd det. Ser framemot en utvärdering!

Ingmarie Nilsson sa...

Grattis till ett bra lopp!Jag älskar NY och det finns hur mycket som helst att göra och se där!:-) (Är inte bara LITE avis utan MYCKET avis)Vad gillar du dina Newtonpjux?

Pernilla Hult sa...

Kanske ska låta benen vila (endast promenera runt) ett par dagar?!
Det blir roligt att läsa hos S sedan hur Ni haft det också.. Skickar kram till fru S!

Joel R sa...

Ja ja, försök lura oss, det blir inte lätt att få hem den där fjäderbatongen... ;-)

Verkar vara intressant, ska bli kul att läsa en utvärdering.

Irran sa...

Den där the stick, verkar jätteintressant. Jag är mest nyfiken på hur den skulle fungera på de som har väldigt spastiska muskler pga sin ms. Det är ju så svårt att komma åt dem med vanlig massage.
Hoppas den kommer till Sverige också med tiden...min väninna skulle jag vilja testa den på...hon fick lov att ta botox förut för sina spända muskler i vaderna...
Du kan testa dina skor när du kommer hem...ta Sofie och njut av att strosa omkring..vilka vackra bilder du lagt ut..
Kramis
Iréne

Daniel sa...

Snorkkis - Japp! Dom har en massa saker jag aldrig sett innan. Mycket känns onödigt men det går nog att hitta en del guldkorn. Rapport kommer som sagt.

Anna - Hittar jag en "Stick" på flygplatsen så köper jag en till eller kanske två ;) Tror säkert jag kan bli av med dom i Sverige. Skriver på din blogg om jag skulle få med mig någon hem ifall du är intresserad...

Ingmarie - Tack!! Mina Newton har jag inte hunnit testa än men jag ser fram emot det :)

Pernilla - Dom får vila och visst har det blivit mycket promenader ;) Sofie hälsar och kommer "berätta" allt som är värt att veta när hon kommer hem.

Joel - Jag har värre saker än en fjäderbatong i bagaget ;)

Irran - Det kan säkert vara jättebra. Tycker själv att den verkar ha bra effekt av det lilla jag testat den. Jag kollar på flygplatsen om jag kan få tag på några till. Kan alltid skicka upp en till dig eller nåt.
Kram!

Irran sa...

Kanon Daniel om du kan få tag på någon. Jag köper en direkt av dig...
Ha det gott och hälsa Sofie..
kramis
Iréne

messan sa...

Vill önska dig ett grattis! Ett STORT GRATTS, du fixade det! (visste det innan)
Kram messan

Petra sa...

Intressant grej den dar "stick" - ska bli kul att hora hur du tycker den funkar. Amerikanerna ar duktiga pa sant dar...

Daniel sa...

Irran - Tyvärr hittade jag ingen på flygplatsen. Trodde kanske att dom skulle ha lite löpargrejor nu när det var så mycket löparfolk i omlopp. Jag håller ögonen öppna här hemma och hittar jag någon så hör jag av mig.
Kram!!

Messan - Tack!! Jag hade ju världens bästa stöd både hemifrån och på plats så visst gick det bra ;)

Petra - Ja, och många verkar ha koll på att dom finns också. När det gäller foamrollern så är det nästan ingen här hemma som vet vad det är.
I NY har jag sett foamrollers överallt och även på nyheterna såg jag en hel grupp som höll på med foarollerträning :).