12 dec. 2009

12/12 Ändrade planer

Idag skulle jag egentligen sprungit en tävling på 4,5km men annat praktiskt fick gå före. Vi hade nämligen ett gäng killar här som hjälpte oss att installera den här...


Inte världens sexigaste sak och den är värd hur många vuxenpoäng som helst. Den är dock bra för miljön och kommer få ner våra värmekostnader avsevärt. Om någon undrar så är det en CTC Ecoair 105 som vi har kopplat till vår värmepanna.

Det blev ändå lite springande idag för det stod 8km på Szalkais program. Nu stod det att man skulle springa dom på 36-39min men jag var ju tävlingssugen och drog på lite extra. Det blev 8km på 32:15 men jag körde inte riktigt på max ändå. Sista kilometern kunde jag bara inte låta bli så där gjorde jag en "all-out-breathless". Drog den på 3:30 och det var skönt att få känna lite puls. Snittpulsen på hela passet blev 155bpm och det bästa är att jag har mer att ge.


Med risk för att vara tjatig så måste jag tillägga att jag körde passet i mina underbara Newtons. Det känns som jag har hittat "the sweet spot" på allvar och skorna börjar bli inkörda. Jag älskar dessa skorna mer och mer!!

4 kommentarer:

Miss Agda sa...

Sjukt bra sprunget, du e snabb! Duktig du som kommit igång med Szalkai-träningen så bra. Jag har inte haft någon kanonvecka när det gäller löpning, men jag hinner att komma igen...
Du har den finaste blogglayout jag har sett, hälsar en NY-älskare!

Daniel sa...

Roligt att du gillar bloggen, vem gillar inte New York ;)

Det känns verkligen som löpningen lossnar på allvar nu. Szalkai-träningen är det väl egentligen gott om tid med och du verkar redan vara i grym form så visst hinner du komma igen :)

Trail.st sa...

Värmepumpar är allt liiiite sexigt ändå, jag är gött kär i min alldeles egen (och resten av familjens...men mest min :-) Toshiba Polar.. Är lite skadad så jag har excelark med elförbrukningen 4 år tillbaka månad för månad med alla förbättringar i husets energiförbättringar dokumenterade.. lite sjuuukt javisst, men kul att se att man tjänar både pengar och miljö..

Daniel sa...

Du är ju riktigt seriös!! Okej!! värmepumpar är sexigt ;)