13 dec. 2009

13/12 Rundar av veckan

Avslutade veckan med ett skönt pass i Bokskogen. Körde 15km medelhårt, backarna var många och jag fick gjort sköna backdrag som lite extra krydda.


Detta var också första gången jag sprang så här långt med mina Newtons. Det var inga som helst problem och dom hade bättre grepp än väntat på dom frusna skogsstigarna. Lite halt var det på löven men eftersom isättningen hela tiden är rakt under mig så blev det aldrig obehagligt.

Det känns fantastiskt bra i kroppen just nu och jag tror aldrig att jag känt mig i bättre form. Jag kan ganska lätt ligga på tider ner mot 4:00 min/km trots backar och lite halt underlag som det var idag. Dom 15 kilometerna gick på 65 min med ett snitt på 4:20 min/km. Det skulle ju vara medelhårt så snittpulsen blev 154 bpm men jag lät den ändå få åka upp en aning när jag gjorde backdrag. Jag älskar ge järnet uppför backar!!

Gott med en återställare!!

Sammanfattar denna veckan som en väldigt lyckad träningsvecka. Totalt har det blivit 50km löpning och 135min styrketräning plus en del rehab och stretch. Jag kan också konstatera att kroppen är helt underbar just nu. Har inte ont någonstans när jag tränar och jag vill bara ha mer och mer. Det känns som att något har lossnat på allvar!! Vet inte vad det är men jag hoppas det håller i sig lääääänge!!

6 kommentarer:

Trail.st sa...

Du ser riktigt hip och cool ut i springspåret ju :-)
Blir ganska avis på dina tider just nu :-(

Miss Agda sa...

Underbart att känna som du gör, njut! Och vilket tempo du håller, heja!

Joel R sa...

Kan inte annat än hålla med farsan...shit vad du presterar. Bara att ta av hatten.

Staffan sa...

Riktigt stabilt!! Kanonpass! 1:30 på halvmaran nästa säsong blir en mumsbit för dig!!

Själv är jag mest nöjd över att ITB-känningen verkar gått över, körde 16km i 4:48-tempo igår och det kändes helt bra, hoppas hoppas!

Petra sa...

Vad harligt att hora! Kanonbra jobbat!

Daniel sa...

Piratfarsan - Roligt att du tycker jag ser hipp ut! =) Jag försöker mest ha på kläder jag syns i så folk flyttar sig när jag kommer susande.

Miss Agda - Dom här tillfällena få man verkligen ta vara på och njuta. Det går ju upp och ner det här med löpning har jag märkt ;)

Joel - Tack! Jag gör egentligen inget annorlunda mot annars men det går av någon anledning fortare nu :)

Staffan - Jag siktar faktiskt lite på sub 1:30 på halvmaran. Klarar jag köra Szalkais program fullt ut så tror jag det kan vara möjligt :)

Skönt att ITB:n verkar gå över. Den ville nog mest tala om att den fanns där ;)

Petra - Tack! =)