16 dec. 2009

16/12 Löparsjukan

Idag på lunchen började mina arbetskamrater prata om tvångsmedicinering och att hämta gubbar i vita rockar. Jag hade berättat att jag var ute och sprang 10k i snön igår och jag sa också att jag skulle ut idag igen trots att det snöade utanför rutorna. Då blev det lite tyst så jag bestämde mig för att inte berätta att jag skulle ut och springa imorgon också. Jag försvarade mig med att säga att vi lever i samma land men i helt olika världar, tror dom köpte vad jag sa och känner mig ganska lugn nu.

Är det så här man blir till sist???

Passet idag gick bra och det landade på 8km med ännu ett snitt på 4:30min/km och 143bpm i puls. Körde också 600 meter koordinationslopp. Finns inte mycket att säga om dagens träning det mer än att det var kallt som sjutton. Brrrrr!!!

8 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

En duracell-kanin som bara går och går! ;)

Daniel sa...

Det har du rätt i Helena!
Om Löparsjukan inte går att stoppa slutar man nog som duracell-kanin :)

Petra sa...

Vada? Skulle det vara nagot fel med att bete sig som en evighets-duracell-kanin...?:)

Pernilla Hult sa...

Haha.. De är bra avis Dina arbetskamrater..

Önskar att jag hade hälften av det driv Du har.

Miss Agda sa...

Jag har känt mig nere, men efter att precis har varit o tagit en tur i snön så fylls hela mig med lycka, man blir som barn på nytt. Varför skulle man låta bli att gå ut (springa) när det snöar?? Visst, det blir sällan någon kvalitetslöpning i snön, men det är vackert och framförallt kommer man in i julstämningen.
Tack förresten att du engagerar dig så i löpteknik/Newton/Ecco-frågan!!! Det uppskattas! :)

Daniel sa...

Petra - Nej det skulle det inte, jag klär inte i rosa bara ;)

Pernilla - Tycker du har jättebra driv!! :)
Visst blir dom lite avis och framför allt jättestressade. En del har också börjat löpträna så jag tror löparsjukan smittar av sig :)

Miss Agda - Tycker bara det är roligt och intressant det här med teknik och skor så jag delar gärna med mig av det jag fått erfara.

Kanon att det känns bättre!! Snö är häftigt att springa i!! :)

messan sa...

Hejar på dig! Du här väl dubb på skorna:)?
Var rädd om dig i snön och halkan!

Daniel sa...

Tack Messan!!
Jag är försiktig ;)