19 dec. 2009

19/12 Vilket väder!!!


Det här vädret vi har nu är bara toppen och det ska man utnyttja på bästa sätt. Började dagen med att bada för det gick bara inte att låta bli en dag som denna. Jag och min kompis var först på plats när dom öppnade kallbadhuset. Min fru var också med och satte sig med en bok och en kopp kaffe medan vi bastade och plaskade runt i det sköna vattnet.



Fick sedan shoppat lite nya vinterkläder att springa i. Det blev ett par vintertights från Craft och även en "mellanlager"-tröja som Intersport hade för halva priset. Jag hittade också ett par jättefina vinterhandskar från Craft som jag fick av min mamma, tusen tack för dom!!

När vi kom hem efter en dag på stan så var det lätt snöstorm och mörkret började lägga sig över Söderslätt. Perfekt för att testa dom nya kläderna så det var bara att ge sig av på dagens pass. Hittade också mitt gamla neoprenskydd för ansiktet som jag brukar åka skidor i och det kom väl till pass idag.


Tanken var att det skulle bli 8km men jag nöjde mig med 6km eftersom förhållandena var som dom var. Lite fegt kanske men jag låg inte på latsidan och avverkade 6km med ett snitt på 4:45min/km. Kläderna jag införskaffat var verkligen super och jag ser fram emot en lång kall vinter. Nu finns det inga ursäkter till att inte springa!!

Inga Newtons idag ;)

3 kommentarer:

Snorkkis sa...

Skönt med riktigt anpassade och bra springkläder! Vinterbadandet låter ju inte helt fel det heller; pulsen brukar slå ganska bra när man doppar sig tycker jag, väldigt uppfräshande!

Anna sa...

Fasiken vad kallt. Jag har aldrig badat kallbad och undrar om jag någonsin kommer göra det. Din fru hade i alla fall vett att låta bli:)

Daniel sa...

Snorkkis - Rätt kläder är a och o ;)

Anna - Min fru var väldigt nöjd med sitt beslut ;)