25 jan. 2010

25/1 Armhävningar och idioti


Då var det start på vecka 2 med armhävnings-utmaningen. Har läst runt lite på era bloggar och det verkar som att det fortfarande går att hänga med schemat. Jag har dock en känsla av att vecka 3 och 4 kommer bli ganska tuffa. Det ska bli intressant att se hur det går när vi hamnar där.

Om här finns några nya bloggläsare så är det en iPhone-app som heter "hundred pushups" vi kör efter. Det finns även en hemsida där man kan gå in och kolla hur man ska göra om man inte har en iPhone. På hemsidan finns också vidarelänkat till 200 situps och 200 knäböj om man vill testa det. Hemsidan finns HÄR!

Jag har innan här på bloggen tipsat om tränings-apps till iPhonen som jag gillar. Idag måste jag bara berätta om en helt meningslös app. Den heter "Finger Marathon" och det är vad det låter som, man springer ett marathon med fingrarna på iPhonen. Jag vet inte vem som har tid eller ork till detta och jag funderar även själv på varför jag ens lägger ner tid på det?! Kanske är det för att det är något av det dummaste jag sett på länge?

Appen är gratis och jag har testat "finger-springa" 1km i 2:30!!! tempo men sedan gav jag upp. Fingrarna var slut och ska man köra hela 42km så lär man med all säkerhet få karpaltunnelsyndrom.

6 kommentarer:

messan sa...

Fingerspringa...det låter halv galet:)tror inte du testar mer...måste vara bättre att göra det på riktigt:) För mig blev det yoga idag och är pigg som en mört igen!
Lycka till med fingermarathonen;)!!

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hahaha! Hur kommer man på nåt sånt? ;P Fast det kanske vore nåt för mig när jag inte springer på riktigt. ;P Det sprack på att jag inte har nån iphone, hihi.

rosenblom sa...

Jo, vecka 3 blir intressant. Ökningen mellan dag 1 och 2 och kanske framförallt mellan 2 & 3 är inte att leka med.

Men jag måste erkänna att det var jobbigt idag. Jag följer vilan strikt. Och att gå från v1/d3 med 120s vila till v2/d1 med flera reps och halva vilan blev lite väl tufft.

De 15 som skulle göras i sista setet var omöjliga. De fick delas upp i 3 maxset med resultatet 6+7+6.

Ser framemot veckans avslutande maxtest.

Daniel sa...

Messan - Tack! Mer "finger-marathon" kommer det inte bli ;)
Den där yogan verkar riktigt effektiv. Jag är lite rädd för det där. Min fru säger att man måste göra någon typ av "näs-spolning" innan passet :/

Helena - Du missar inget!! ;) Spöa monster i Diablo istället. Mycket bättre!! :)

Rosenblom - Visst verkar stegringen bli tuff. Blir det för jobbigt får man kanske gå tillbaka en vecka eller något.
Tror Anna (orka mera) pratade om att hon testat detta och att stegringen var tuff, hon visste nog vad hon pratade om ;)
Kämpa på!! Vi blir ju starkare hur det än går, enda risken är kanske lite grusat självförtroende ;)

Anonym sa...

Hej. När jag för ett år sedan började få tillbaka min energi så började jag med armhävningar. Det blev 2! st fast jag gjorde dem fem gånger på en dag. Ökade snabbt upp till fem och sedan ökade jag lite till varje eller varannan dag.

Till slut var jag uppe i 25 x 6 och det blev alltså ca 1000 på en vecka. Då la jag av för det var liksom ingen mening mer. Började på gym istället.

Som mest har jag gjort 50 på en gång och det räcker för mig då jag tar stryk av för många på en gång.

Lycka till med utmaningen :)

Daniel sa...

Häftigt och vilken ökning i styrka och uthållighet! Som jag skrivit innan till dig så är jag väldigt imponerad över din "resa" trots att jag bara följt din blogg ett litet tag. Tänk om fler hade samma driv som du har! :)