15 jan. 2010

15/1 iPhone-passen

Angående den här armhävnings-utmaningen så har jag hittat en video som visar lite om den. JohannaReztart undrade om det kanske fanns en med "hundred situps" också? Visst finns det fast den är på 200 situps ;) och det finns även en på 200 knäböj. Jag är ganska dålig på både knäböj och situps så det är möjligt att jag även testar dessa?
Kanske onödigt egentligen för det är inga märkvärdiga övningar men jag gillar att ha ett system att följa och dessutom tycker jag det är en rolig utmaning. För mig blir också lättare att bruka allvar att träna hemma när jag har ett program att följa.

Nu kan jag inte gå i god för hur bra dessa träningspassen är men enligt den här killen så verkar alla tre helt ok.



Nu är det jag, Joel, Johanna och kanske Hempa som är på plus 2 av mina arbetskompisar. Fler som är sugna?

När jag ändå snackar iPhone-apps så kan jag rekommendera en som heter iFitness. Har tipsat om den innan här på bloggen men gör gärna det igen för den är riktigt bra. Har kört med den sedan i somras och är jättenöjd. Det har kommit många bra uppdateringar efterhand och nu finns det även videos på övningarna. Den är toppen om man har idétorka eller får för sig att bygga om ett tyskt hotellrum till ett minigym och rocka loss ;). Tror den kostar 45:- men den är värd varenda krona.


7 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Du verkar ju ha kolla på iPhone.. Jag fick hem min nya 3Gs i dagarna och undrar nu hur fanken Spotify fuingerar.. Jag har fattat att jag gör spellistor. Men sedan då?! Har förstått att jag ska kunna komma åt dem i "offline-läge" också.. Så min plan var att göra en jogglista och då till min fundering. Kostar det datatrafik även i sk "Offline-läge"?

Ha en mysig helg!

Anonym sa...

Hej jag tackar för ditt besök i min blogg. Men du vilken fart det är på dig. Jag har inte den farten och inte finns det i kroppen heller. Jag vill kunna ligga på runt 5 men just nu är jag minst en halv minut därifrån. Men jag är nybörjare och går snart in på mitt andra år som löpare. Det ser jag fram emot för då har jag lite mer erfarenhet.
Impad över ditt fokus.
Jag lär kolla in här också :)

Daniel sa...

Pernilla - Har inte koll på Spotify och iPhone. Jag har "gartis-Spotify" och man måste ju ha betalversionen för iPhonen. Det där med offline-läge har jag inte hört något om men jag har för mig att den använder mindre datatrafik om du kör spellistor som du brukar köra. Kanske lagrar den dom helt när du kört dom en gång och när du sätter den på "offline" så hämtar den från minnet?? Bara en tanke! ;)
Ha själv en bra helg!

Peter - Roligt!! Kolla gärna in bloggarna i min lista. Finns många personer att hämta inspiration hos för oss nybörjare, jag ser mig fortfarande som nybörjare ;) Tycker jag lär mig något nytt om löpning varje dag :) Nu är inte alla löparbloggar men du ser nog själv vad som är vad ;)
Ha det gott!!

Johanna på Reztart sa...

200 situps det e en tuff utmaning!

Grym koll på appar du har, jag e slöis själv med att utforska vad som finns så alltid glad för tips!
kanske du skulle vilje göra en post åt oss om träningsappar? Om maila mig på Johanna(a)oneriver.se!

Kör vi igång idag då med PushUps?. Skall lira lite fotboll ikväll och tänkte isf. börja efter det då man e uppvärmd och allt.

Daniel sa...

200 situps känns nästan övermäktigt ;)
Visst kör vi igång idag, har redan gjort mina, tänk på att det är 3 dagar i veckan du ska köra så sprid ut passen lite.

Jag gör gärna en post om appar, hör av mig till dig!

Lycka till på fotbollen och med armhävningarna!

Johanna på Reztart sa...

Vad roligt, den posten ser jag redan fram emot :-)

Jag gör en post om din utmaning idag på min blogg på reztart. Kul om fler hakar på!

Tack för lyckönskningen!

Daniel sa...

Trevligt Johanna! :) Hoppas fler hakar på! Ska bli intressant att se hur bra den här appen är nu när vi är några som testar. Om 6 veckor vet vi! :)