29 jan. 2010

29/1 Insnöat igen

Flyttade onsdagens insnöade lättdistans till idag men även nu snöade den bort. Hade en tanke på att hinna ut på eftermiddagen men efter oändliga köer hos Telias kundsupport försvann tiden.

Måste bara få vräka ur mig detta! Vi bytte våran fasta telefoni till Telia för någon månad sedan och har inte fått någon faktura. Har inte funderat på det så mycket med jul och allt och faktiskt glömt bort det, trodde också att dom kanske fakturerade kvartalsvis.

Nu har det visat sig att dom skickat fakturan till en adress vi bodde på för 10 år sedan, även påminnelsen gick dit. Fick idag ett brev från inkasso med avgift och ränta som skulle betalas. Den kunde dom skicka till rätt adress visst!!??
Fick ordnat upp allting efter 3 telefonköer och jag var duktigt irriterad när jag kom till sista instansen. Fick henne till att säga upp bindningstiden (telefon på köpet) i ren förskräckelse så nu kan jag byta leverantör direkt. Nu kanske inte dom här personerna förtjänade alla skit dom fick men jag var arg!! Aldrig mer Telia!!

Angående passet så gav jag upp det helt och insåg att det säkert fanns någon mening med detta. Kanske behöver min kropp lite mer vila denna veckan eller nåt, det känns trots allt bra.

Förrädiska! ;)

Jag har haft en sådan där skön träningsvärk idag som gör att jag ler varje gång jag rör mig. Som jag skrev i förra inlägget så körde jag även styrka igår och jag körde ganska tungt vilket känns i överkroppen idag. Härligt!!

Det blir istället lite rehab med "the stick" och min foamroller, tack igen Anna för du tipsade om foamrollern. För nya bloggläsare som inte vet vad jag gör med dessa så är här lite av den varan. Trevlig helg där ute!!



11 kommentarer:

anneliten sa...

Visst är det hemskt! Att komma till en stackars underbetald kundtjänstperson och veta att det inte är den personen som är ansvarig. Var gör man då av ilskan? Genomtänkt system tycker jag - man får aldrig prata med någon som har ansvar!

Anonym sa...

Man undrar ju hur de kunde skicka den dit. Vilket adressregister de går på.
De där rullarna verkar bra. Kul att få nya input.
Trevlig helg.

Ingmarie sa...

Det är så man blir både gråhårig och flintis på kuppen!men det är inte bara Telia som håller på så där. SJ, resebolag, byggfirmor, flyttfirmor, urmakare eller landstinget. Same shit! Men Foam Rollern är bra!:-)

egirl sa...

Vilka puckon! Att man måste lägga ner sin egen tid och energi på saker som de uppenbart har klantat till... Och så får ju tyvärr fel person utskällningen som Anneliten skriver (och så få man dåligt samvete för det efteråt) Det är inte lätt "att vara liten" mot alla de här företagens regler och system... Bra att du fick ordning på det i alla fall och hoppas att du får en skön helg. Har ni sol i Malmö också eller bara snö... ;)

Anonym sa...

Skulle bara säga hej, nu när jag är här och läser på din blogg. Trevlig blandning med löpning och styrketräning.

Run softly!

Miranda sa...

Nej usch för strul!

Felet är faktiskt säljarens, vid tecknande av nytt abonnebamg måste man dubbelkolla adress. I alla fall när jag såle abonnemang för telia-..

Joel R sa...

Det verkar ju ändå ha löst sig, eller hur? Det hade ju varit bra myckt värre om de inte tog på sig missen. Men kötiden är inte kul. En bekant fick sin mobiltelefon stulen och satt en timma i telefonkö för att spärra den, under tiden var det upptaget i mobilen hela tiden - och vem får betala det kalaset?

Jag är till skillnad från många andra grymt nöjd med telia, har blivit bra mycket mer uppsnurrad av andra operatörer jag provat.

Bra rolleröveningar i det där klippet!

Katarina M-I sa...

Hej Daniel!

Boka förmiddagen den 14/2 för "alla hjärtans löpning" med efterföljande bastu och kallbad.

Hoppas du kan, nu gör vi ett nytt försök att samla ihop "Malmölöparna"

/Katarina

Daniel sa...

anneliten - Så rätt!! Jag har faktiskt lite dåligt samvete över mitt dåliga humör igår.

Peter - Den där foamrollern är jättebra. Speciellt för ITB-senan. Om du funderar på att skaffa en så var Varsam billigast trots frakten när jag köpte min.
http://www.varsam.se/shop/?artnr=L3130

Ingmarie - Visst är det så nästan överallt så man kanske bara ska försöka acceptera det så man slipper bli så irriterad ;)

egirl - Det är just tiden och energin som gör mig irriterad när man inte gjort något fel.
I Malmö är det mest snö och kallt, hoppas det kommer lite värme snart..

badgear - Välkommen hit! Visst blir det en hel del styrka förutom löpning. Kollade din blogg lite hastigt och ser att du också kör mycket styrka. Tittar in och läser mer sedan!! :)

Miranda - Så det är den där säljaren som lovade mig "guld och gröna skogar" med Telia jag ska vara arg på. Nu jäklar!! ;)
Nej, jag tror faktiskt jag avreagerade mig tillräckligt igår

Joel - Visst löste det sig så det slutade ju bra trots allt. Har inte sagt upp abonnemanget än heller så jag kanske ger dom en chans till :)

Katarina - Jätteroligt!! Har egentligen innebandymatch men den ställer jag så klart in. Kallbad och löpning tackar jag aldrig nej till :) Den 14/2 är inbokat!!

Trail.st sa...

Tat lugnt om du känner att det är rätt just nu, måste inte träna ihjäl sig varje vecka.

Kul att läsa lite i SVD om din blogg. :-)

Daniel sa...

Visst! Vila är viktigt men ack så svårt ibland ;)

Såg att dom skrivit lite om bloggen på SVD. Alltid roligt!! :)