28 jan. 2010

28/1 Inställt pass


Jag börjar längta riktigt mycket efter våren nu, varje löprunda känns som ett helt projekt att få ihop. Köra bil för att sedan springa på löpband känns inte helt rätt och ska man springa ute får man storstryk av den förbannade Söderslätts-vinden.

Jag vill att det ska vara enkelt, på med shorts och en tröja och sedan ut genom dörren bara. Visst finns det bra kläder men hur jag än gör så går ändå den här isande vinden rakt igenom märg och ben. Ge mig värme!!!


Gårdagens snöstorm gjorde att löpningen blev helt inställd, det gick inte ens att ta bilen till gymmet. Nu stod det "bara" 8km lätt distanslöpning på schemat men jag vill gärna följa schemat fullt ut. Tror dock det ska gå att få ihop veckan ändå, jag tar den där lätta löpningen på fredag istället. Jag ser det som ett återhämtningspass efter dagens hårda kvalitetspass.

Ikväll står det nämligen löpbandsintervaller på schemat och jag längtar redan. Hoppas kroppen svarar bättre än förra veckan bara.....

4 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Och jag har 16 km långpass på schemat idag. Känns sådär... Plums plums!

Miranda sa...

Tråkigt för dig! Jag var så glad för att jag skulle ha löpvila igår, fanns ju inga andra alternativ liksom..!

Petra sa...

Ah, tank om man kunde skicka over lite solsken och varme alltsa... den har tiden i Sverige ar bara for trist, speciellt nar man kanner sa som du skrev. Men hall ut och tank pa att det SNART blir takdropp och var igen och da ar det helt underbart att vara ute!! Det kommer snart, jag lovar!

Daniel sa...

Anna - Solen ser ju ut till att skina här iaf. hoppas du slipper vinden så får du nog ett riktigt fint pass :)

Miranda - Det var riktigt bra planering det där!! :)

Petra - Låter toppen!! Skicka hit värmen bara!!
Blir alltid sugen på sommar när jag kollar på din blogg. Vågar knappt titta på dina fina bilder ;)