28 jan. 2010

28/1 Där satt den!

Efter förra veckans misslyckade intervaller så var det ett helt annat ös i kroppen idag. Intervallpasset vilket jag fick avbryta förra veckan har förföljt mig lite sedan dess. Kroppen var inte alls i stöt och jag kan ha svårt att skaka sådant av mig. Efter kvällens pass är förra veckan ett minne blott för idag stämde allt.

Körde först 40 min styrka innan jag klev på bandet, upplägget på intervallerna var detta.

2x4x1000m paus 1-2 min och seriepaus 3-4min

Jag sprang med mina Newton-racers för att testa mina nya fotbäddar i dom och det funkade bra. Alla intervallerna flöt kanon och jag låg mellan 3:20-3:45 tempo, i pauserna joggade jag lätt.

Benen vag grymt pigga och jag fick bli riktigt varm för första gången på länge. Med uppvärmning och nedvarvning blev den totala sträckan 14km. Löpglädjen var på topp och endorfinerna sprutade!! Ett pass att minnas!!!

Min fru filmade lite under en av intervallerna, tänkte det kunde vara intressant att kolla löpsteget, tyvärr är iPhone-kameran ganska "lowtech" och hänger inte med riktigt. Här är filmen, ni får luta huvudet en aning för något blev knas??



7 kommentarer:

Anonym sa...

Ah härligt.
Du är en stor inspiration för mig Daniel.
Även om du springer i en helt annan klass så blir jag peppad av din energi i dina pass.
Tack för det.

Trail.st sa...

Härligt att se, och vilken energi och fart, jag kör ju 200'ingar i 3,30 tempo när du kör 1 km :-) Mycket impad..

Anna (Orka mera) sa...

Grym fart! Fast så hade du inga snödrivor heller :)

Joel R sa...

Riktigt bra teknik i den farten Daniel. 8 tusingar imponerar.
Bra med bärbar dator så jag kunde vrida skärmen isstället för att få nackspärr. Lite synd att jag inte kunde se isättningen så bra pga av kamerabegränsningen.

Anna sa...

YEEEEES! Gött mosat med interballerna. Det är en underbar känsla man får efter ett så bra intervallpass. Bra jobbat!!!

~●Helena Pettersson●~ sa...

Kul att få se. :) Jag kan förstå varför kameran vändes en aning för det blev bättre filmat då men tyvärr kunde jag inte vända på skärmen.

Daniel sa...

Peter - Roligt att höra!! trevlig helg på dig!!!

Piratfarsan - Du är ju själv grym på bandet, dom där "Piratpassen" går inte av för hackor. Hade gärna sprungit löpband med dig!!

Anna - He he! Tror jag ska utse dig till mästare i Skånsk vinter-häcklöpning :)

Joel - Bra med bärbar dator! :) Angående tekniken så är det där nog nära max innan det börjar kännas okontrollerat.

Anna - Visst är det!! Man mår som en kung efteråt och det sitter kvar till dagen efter, kan dock ha lite problem med sömnen efter ett sådant kvällspass. Men det är värt det ;)

Helena - Hoppas du inte skadade nacken ;)