8 jan. 2010

8/1 Lite av varje


Ledig fredag så dagen startade på gymmet. Idag fick jag rivit loss ett störtskönt pass för rygg, armar och bröst, riktig discoträning alltså. Körde stenhårt i 60 min och vikterna kändes väldigt lätta idag. Tyvärr så var den stönande gubben där men det vägdes upp av att min fru också var där.

Sedan blev det en fantastisk asiatisk buffé i Malmö på Rose Garden Supreme, rekommenderas starkt!! Därefter blev det en tur till Löplabbet som planerat. Jag fick kollat in dom här AFS-sulorna men killen i butiken verkade inte veta så mycket om dom. Det kändes inte rätt att ge 500 spänn för grisen i säcken så det blev inte ens ett test. Tog därför beslutet att gå på min naprapats linje att skaffa ortopediska fotbäddar och har nu bokat tid hos killarna han rekommenderade. Nu samarbetar dom med Löplabbet och det är dessutom samma företag som tillverkar AFS-sulorna. Har jag förstått allt rätt så är det skräddarsydda AFS-sulor jag kommer få. Jag ska träffa killarna på onsdag och få scannat fötterna, då får jag även mer info, företaget heter Ortolab.


Dagen avslutades med ett lugnt löppass på 9km med ett snitt på 4:45 min/km, pulsen blev 141bpm. Det var svinkallt ikväll så det blev "Ninja-outfitten" för att inte frysa häcken av mig. Planen var att köra 12km men jag har stor respekt för både vädret och underlaget. Känner mig ändå riktigt nöjd med dagen.

6 kommentarer:

messan sa...

Tack! Thailand är underbart! Härligt med en gymdag! Blir yoga på måndag och lite gym innan:)
Kram

~●Helena Pettersson●~ sa...

Discoträning?! hehe.

Petra sa...

Hihi, Ninjaoutfiten var ju supercool :-)

anneliten sa...

Rätt beslut tror jag - fotbäddare anpassade till dig är nog bäst.

Pernilla Hult sa...

Duktigt tränat!

Daniel sa...

Messan - Låter bra det där! :) Lycka till på måndag!

Helena - Discoträning är när man bara bygger armar och bröst. Sedan tar man på en riktigt tajt tröja och går på disco och tycker man ser skithäftig ut. Killar runt 20 år brukar träna så här ;) Du kan se dom på stranden också. Biffiga armar, liten kula på magen och tändstickor till ben, ser ganska lustigt ut :)

Petra - Dom som möter mig ute på vischan ser lite rädda ut ;)

Anneliten - Det känns som ett bra beslut. Springer ju mycket nu och dessutom vet jag att jag har rätt sulor och slipper bekymra mig för det :)

Pernilla - Tack!! Ha en fortsatt bra helg!!