8 jan. 2010

8/1 Golfbollen


Tänkte jag skulle berätta lite om den där golfbollen jag kör rehab med. Jag skrev lite om den när jag började blogga i detta inlägget. Har dock inte använt den under foten innan vilket jag nu testat.

Man lägger den på golvet och rullar foten över den. Kommer man åt ett ömt ställe trycker man till lite och håller den där 10-30 sek. Man vet att man hittat rätt när det strålar ut i benet, går inte att missa ;). Det går också bra att rulla golfbollen fram och tillbaka så man masserar ut det ömma.

Min naprapat tror att det är spänningar i mina fötter som gör att det kittlar och sticker eftersom nerverna spökar av spänningarna. Jag har också kommit fram till att den här känslan "vandrar" runt lite under foten vilket kan bekräfta att det är nerver som spökar. Min första tanke när det är nerver inblandade är att det är ännu ett mysko ms-symptom men så är inte fallet som tur är. Min mycket speciella vän ligger fortfarande kvar som en våt fläck på Queensboro Bridge vad jag vet ;).

Bildbevis

Har nu kört med golfbollen ca 10 min under varje fot idag och igår. Jag har hittat många ömma punkter som jag tror jag håller på att få rätsida på. Det känns hursom bättre och bättre så jag tror att det gör nytta. Testa gärna och se vad ni tycker!

4 kommentarer:

Snorkkis sa...

Vad intressant! Måste skaffa mig en golfboll tror jag :)

Daniel sa...

Det är ju ingen dyr investering ;) Hade du bott i grannbyn hade jag gått ut med drivern direkt och svingat iväg en boll till dig. :)

Ingmarie sa...

Jag har en annan boll som är stor som en golfboll, hård men med små "piggar" på. Helt underbar!

Daniel sa...

Det där låter ju toppen Ingmarie! :)