11 feb. 2010

11/2 Killar och ostbågar

Det är något märkligt med oss killar inne på gymmet, speciellt vi som är i samma ålder. Känner vi inte varandra sen innan så pratar vi inte heller med varandra. Vet inte om det är någon gammal primitiv instinkt så vaknar till liv när man kör styrka.

När jag började på gym för 2 år sedan gick jag ofta och hälsade glatt på alla men det fattade jag ganska snart att man nog inte gör, vissa bara grymtar lite eller hälsar inte alls. Nu efter 2 år så har jag ändå lärt känna stammisarna där så det har blivit lite "mjukare" stämning, dock finns fortfarande dom här "tuffa" killarna kvar. Dom går och speglar sig och tycker dom är hur coola som helst när dom kör sin discoträning.

Jag kör inte mycket armar utan satsar mest på core, ben och rygg. Har blivit riktigt seg och stark nu, lägg också till att jag kört Sofies (Snorkkis) anti-ostbåge-utmaning sen juli månad. Kanske är den avslutad men jag fortsätter ösa på.

Ibland när jag tränar så ser jag i ögonvrån att jag är iakttagen av dom här coola killarna. Då brukar jag göra något riktigt roligt. Jag sätter mig i maskinen för att träna magen och maxar den. Kör sprinten i botten på 125kg så det klingar och trycker även in extravikten på 2,5kg bara för sakens skull. Efter detta kör jag 16-20 reps utan att röra en min. Det känns helt fantastiskt när man ser minen på killen i ögonvrån!

Tack för du drog igång den här utmaningen Sofie. Nu är jag ingen ostbåge längre!! :)



8 kommentarer:

Ingmarie sa...

ha ha! Kul att du "erkänner" det ändå. ;-)Jag tycker du ska börja om med att hälsa glatt på alla. Kanske gör du att en till börjar. Och en till och en till och en till och... Ja du fattar. :-)Precis som jag gör när jag springer. Mycket trevligare och du gör säkerligen minst en annan människa glad. Och det är värt mycket mer än surskallarna som inte fattar.

Miranda sa...

haha underbart :D

Daniel sa...

Ingmarie - Jag får kanske bättra mig och börja hälsa igen. Hälsade även när jag började löpträna på andra löpare men fick konstiga blickar, kanske är det mitt sätt att hälsa?? ;) Får tänka om tror jag....

Miranda - :D :D

Anna (Orka mera) sa...

Hehe då har vi det tvärtom i Kävlinge. Här sitter alla och har ett mindre kafferep både före och efter träning. Ett himla kacklande men väldigt trevligt :)

Joel R sa...

Min bästa gymhistoria är en kille som stod och kickade framför spegeln. Riktigt utstuderat stod han och körde någon Tae-Kwon-Do-historia. Han var duktig som fan men vad gör det när man halkar på mattan och drattar på arslet framför alla som redan innan tyckte att han var en pajas ;-)

Jag tycker du ska börja hälsa igen. Under mina löprundor tycker jag att det är självklart!

Daniel sa...

Anna - Låter riktigt mysigt det där!! :)

Joel - Ha ha!! Alltid lika roligt när sådant händer om det inte händer något allvarligt förstås ;)

Jag ska börja hälsa lite igen tror jag :)

Sofie RW sa...

Wow - att du hållit utmaningen! Stark som tusan i magmusklerna, och snart kör du 100 armhävningar också!

Vet du - jag tror jag måste dra igång dethär med kampen mot ostbågarna igen! Tack för påminnelsen.

Daniel sa...

Japp!!! Här coras så svetten lackar! :)
Bra att du drar igång utmaningen igen, tror många löpare kör alldeles för lite core och styrka.