7 feb. 2010

7/2 Fortfarande dålig


Förkylningen vill inte riktigt ge med sig trots att jag försökte skrämma bort den med bastu och kallbad. Skiten sitter i bihålorna men efter kallbadet så kändes det riktigt bra hela dagen igår. Nu på morgonen märker jag tyvärr att det är oförändrat.

Jag får ladda med motivation istället och ska iväg och köpa lite god mat och en Runners World. Såg på Rosenbloms blogg att där ska finnas en stor guide till alla lopp i landet. I eftermiddag får det därför bli lite planering för årets lopp. Jag är ju väldigt tävlingssugen!

Summerar veckan och ser att det blivit 21km löpning fördelat på 2 kvalitetspass och 140min styrketräning. Snö och förkylning har gjort att löpningen fått lida, tror dock inte det behöver har någon större betydelse för min marathonladdning. Känner att jag är ganska bra på det och kanske blir detta en nyttig paus för kroppen. Hoppas bara att jag frisk till nästa helg då det blir Alla Hjärtans Löpning.

7 kommentarer:

Anna sa...

Ska du vara dålig ska du ju vara det nu. Sen ivår vill vi ju vara friska och starka. Även om D-vitamin inte kan hejda alla baciller så måste jag bara skriva att den hjälpt mig komma undan en förskylning hittills. Inte illa jobbat allt. Krya på dig så vi kan springa en runda ihop på söndag!

Anonym sa...

Ibland är det väldigt nyttigt med ofrivillig vila. Det har jag märkt av och när man kan börja igen så är kroppen nästan bättre än innan.
Vila ut ordentligt och låt kroppen bestämma.
Ta hand om dig och krya på dig :)

Anna (Orka mera) sa...

Skit-trist ju! Krya på dig! (Som tröst kan jag berätta att min dotter gillar din mini-me till höger så mycket att jag inte får lämna den här sidan... Och inte skrolla heller, så nu har jag läst ditt inlägg minst hundra gånger!!!)

Katarina M-I sa...

Vi har hamnat i någon ond cirkel med sjukdom här hemma. Så illa att jag i sista minuten fick ställa in min efterlängtade Stockholmsresa eftersom både Kasper och Emil är sjuka. Men än så länge har inte jag däckat. Kör hårt med spenatsmoothies och citronmelissmooties.
Spenatbladen mixar jag med äpple, blodapelsin och vanlig apelsin. Citronmelissen med kiwi, apelsin och äpple. Grönt och skönt!

Krya på dig nu!!
Har precis genrepat "Basrundan" inför nästa söndag. Snöfritt nästan hela vägen. Och det blir en trevlig resa genom Malmö där vi passerar två Kallbadhus, alla arenor och Torson!

Ha det gott,
Katarina

Daniel sa...

Anna - Tack! D-vitaminen är verkligen super. Jag brukar klara de flesta förkylningar men nu har även jag fått en släng. Den är inte så farlig, sitter "bara" i bihålorna. Förutsätter att den har släppt tills helgen. Hoppas på att kunna träna igen på onsdag.

Peter - Tack! Visst är det oftast så! Kroppen svara oftast lite extra efter en förkylning. :)

Anna - Tack! Det är inte hela världen detta men dock tillräckligt för att inte våga träna.
Roligt att din dotter gillar min lilla gubbe!!! :) Får kanske göra honom lite roligare? ;)

Katarina - Ahhh vad tråkigt! Hoppas du slipper skiten. Vilka bra tips på smoothies. Får kanske ta och testa, låter både nyttigt och spännande :)
Såg din länk till rundan på Facebook. Ser toppen ut! :)Känner ju till områdena men aldrig sprungit där så det blir spännande.
Ha det gott själv!!!

Ingmarie sa...

Du kan under några dagar dubbla D-vitamin dosen till 4000E/dag. (Kanske du redan gör?)Prova med Echinacea droppar.
Krya på dig! Självklart är du frisk till nästa helg!

Daniel sa...

Ingmarie - Tack för tipsen! Jag kör redan 4000IE ;) Tyvärr får jag inte stärka mig med saker som Echinacea, tydligen kan några av dom där örterna trigga mitt immunförsvar på fel sätt :(
Visst är jag frisk till nästa helg!! :)