5 mars 2010

5/3 Den där styrkan

Gårdagens inlägg och kommentarer fick mig att fundera lite på det här med styrketräning och löpning. Har läst ändlösa diskussioner på forum och bloggar om detta och det verkar vara en hel vetenskap. Tänker inte heller utreda det här och nu för det gör alla andra så bra. Vill bara säga att jag kör styrka både tungt och lätt för hela kroppen och jag mår väldigt bra av det, inte blir jag långsammare heller så jag fortsätter ösa på med detta.

Newton-löpare nere bland kroppsbyggarna.
Måste vara sällsynt!

Idag fick jag till ännu ett skönt styrkepass på 70 min. Benen fick vila men jag gick igenom hela överkroppen och det kändes bra. Brukar ofta köra lätta vikter med många reps men idag blev det tunga vikter och många reps, jag var på G idag med!!!

Litet tillägg: Om någon undrar varför min "Mini-me" till vänster i bloggen håller på att bli en soffpotatis så är det inte mitt fel. Min iPod ligger nere och även mitt Nike + system som är kopplat till honom. Därför blir han lite kinkig, jag gillar inte se honom klaga så det finns en risk att jag kickar honom från bloggen. ;)

7 kommentarer:

Petra sa...

Att ga omkring och frysa som du skrev om i forra inlagget ar ju aldrig kul. Det ar val en bieffekt av lopningen som ar svart att gora nagot at. Du far helt enkelt ata upp dig lite:)

Annars tycker jag bara du gor helt ratt i att trana sa som du gor. Kanner du sjalv att det funkar och du mar bra av det sa maste det ju vara bra ocksa. Ha en jattetrevlig helg!!

Jenny sa...

Hej Daniel! Vilken schysst blogg du har! Hittade precis hit :)

På tal om din Mini-me skulle jag väldigt gärna vilja ha en egen på min blogg. Hur bar du dig åt för att få den lilla gubben på sidan?

Jag har alltså redan skapat en mini-me, men förstår inte alls hur jag ska få den att dyka upp på blogspot.

Vore oerhört tacksam för hjälp!

~●Helena Pettersson●~ sa...

Nu kan ju inte jag nåt om löpning.. Men det borde ju var bra för kroppen att den får en allsidig träning och allt inte bara ligger på fokus på benen? Annars blir det ju lite omvänd "diskoträning" så att säga. ;P Borde ju vara bra att man har styrka i hela kroppen och inte bara i benen.. Men visst om du stränar överkroppen onödigt mycket så kanske den blir tung att "släpa" på när du springer.. Ja jag säger bara vad jag tror.. :)

Daniel sa...

Petra - Jag är ju ingen elit eller nåt så jag kör på med musklerna ;) Lite mer fett hade inte varit fel men snart kommer ju värmen :))
Trevlig helg på dig med!

Jenny - Kul att du gillar min blogg!
Förr fanns det en HTML-text man kunde kopiera och lägga in på en "gadget" på bloggen. Tyvärr har dom tagit bort den funktionen men den kanske dyker upp igen. Jag gör en kommentar till här under där jag lägger in den HTML-koden jag har. Har skrivit "ditt namn här" på 2 ställen. Testa lägg in ditt nick du har på Nike + där och se om det funkar.

Helena - Tycker du har helt rätt i det du säger. Jag har säkert minst 5kg för mycket muskler för löpningen men samtidigt mår jag bra av det och det är det viktigaste. Bra att ha lite muskelmassa att ta av också om man blir dålig igen ;)

Daniel sa...

Jenny - Det gick inte lägga in HTML-text i denna rutan. Har lagt den på ett mail till dig istället. Hoppas det funkar!

Jenny sa...

Men å så snällt av dig! Tusen tack! Ska testa om det funkar imorgon.

Daniel sa...

Bara roligt att kunna hjälpa till!! :)
Nu är det fart på min gubbe igen!! :)