8 mars 2010

8/3 Västerbron igen

Detta är ett gammalt inlägg som jag pushar upp igen. Det är alltså nu på söndag som vi är i Stockholm om någon känner för att springa lite över Västerbron.

Den 2:a helgen i mars kommer vi vara i Stockholm och jag tänkte samtidigt ta en löprunda för att kolla in Västerbron inför maran. Jag kommer stå utanför Scandic Park på Karlavägen 43 (vid Humlegården) kl 09:00 söndagen den 14:e mars.



Hoppas att någon vill hänga på, det hade varit trevligt! Jag är dessutom ganska dålig på Stockholm så jag kan behöva lite hjälp att hitta en trevlig löprunda. Tänkte mig ett pass på 60-90min så jag hinner tillbaka och duscha innan utcheckning.

22 kommentarer:

Staffan sa...

Jag åker till föräldrarna i Småland på fredag, annars hade det varit trevligt att åka in till stan för ett Västerbro-pass! Hoppas du hittar någon att springa med, det finns ju några blogg-löpare i Stockholm...

Tobias sa...

Det vore kul att följa med på en liten runda. Nu brukar jag ju springa med TSM på söndagarna vid 10, så jag måste i så fall vara tillbaka vid ditt hotell redan efter 55 minuter, men det hindrar ju inte att du fortsätter... :-)

Daniel sa...

Staffan - Det löser sig säkert annars är jag ju van att springa själv ;). Vi får attackera Västerbron på maran istället :)

Tobias - Jättekul!! Har inga speciella planer med rundan mer än att försöka ta mig bort mot Västerbron. Titta gärna förbi så tar vi det som det kommer ;). Kanske fler också dyker upp?

Anonym sa...

Vi är faktiskt i Stockholm i helgen. Catrin ska se MF på plats( inte jag ) men jag avstår av flera orsaker. 1 Jag hänger nog inte med 2 vi ska på efterfest och det blir nog sent.

Ha en skön helg

anneliten sa...

Tvivlar på att ditt tempo är kompatibelt med mitt. Annars hade det varit kul att träffas!

Tobias sa...

Till Västerbron ska vi väl kunna ta oss... :-)

Jag räknar med att vara där vid 9, skulle jag få förhinder meddelar jag det här!

Daniel sa...

Peter - Hänger med gör du säkert men jag förstår om 09:00 blir för tidigt om du ska på efterfest ;)

Anneliten - Visst hade det varit trevligt att träffs. Jag hade inte tänkt dra upp något uber-tempo eller nåt ;). Tänkte bara få en lugn och skön löptur i Stockholm. Är din vad bra så bara häng på eller så bara häng på en liten bit om du vill. Tempot har ingen betydelse!

Tobias - Låter toppen!!

Trail.st sa...

Oj vad, jag skall försöka hänga på, jag är ju aldrig inne i storstan nästan så det skulle vara kul att springa där för en gångs skull. Sen kanske jag inte med dagens träningsklass klarar nått högre tempo men om du som du säger tänkte ta en lugnare runda så hänger jag gärna på.. Skall kolla så det funkar med familjen först bara.

Jenny sa...

Daniel! Det funkade att lägga upp min nike-mini på bloggen. Tack för hjälpen!

Önskar dig och alla andra springsugna härligt väder på söndag!

Daniel sa...

Piratfarsan - Va kul om du kan!! :) Vi kör ett tempo som passar, jag har dessutom satt i mig en hotellfrukost precis innan så ni får kanske rulla mig gata upp och gata ner ;). Hoppas du kan få till det!

Jenny - Kanon att det funkade!! Nu har jag också fått fart på min igen :))

Ingmarie sa...

Jag vill absolut hänga med dig! Hade varit jättekul! Ska bara kolla upp så det funkar rent praktiskt först.Men det får bli lugnt och fint i så fall och Anneli kan visst hänga med!Är du för pigg får du springa zick zack eller fram och tillbaks. ;-)Kungsholmen och sen ett varv på Södermalm kan nog bli ganska lagom för din tur. :-)

Daniel sa...

Ingmarie - Toppen om du kan!!! Visst blir det LUGNT! Jag kör ganska hårt nu i veckan så jag ser fram emot att få ta det lite lugnt i Stockholm :)

Kungsholmen + Södermalm låter jättebra!!

LOPARJANNE sa...

Ska också försöka att komma på söndag, om det fungerar med allt.

Alltid kul att jäklas med Västerbron ;)

Trail.st sa...

Hmm, nu visade det sig att frun jobbar på Söndag men hon skulle försöka byta bort sitt jourpass så vi får se.

Daniel sa...

Janne - härligt!!! Hoppas vi ses!! Ser fram emot att få jäklas lite med den där bron ;)

Piratfarsan - Då ses vi kanske? :)

Ingmarie sa...

Vet inte om du läser detta men jag och Anneli kommer om vi springer lugnt. Vad hade du tänkt för tempo? Kan vi kanske göra som så att vi anpassar efter den som vill springa "långsammast"? :-)

Daniel sa...

Klart jag läser!! :)
Föstår inte varför alla tror att jag tänker hålla högt tempo? ;-)

Självklart tar vi det LUGNT!!!
Roligt om ni kommer, vi anpassar givetvis efter den som är "långsammast". Ni får gärna hålla i "taktpinnen" och bestämma ett tempo. Ni brukar ju springa ihop ;)

Ingmarie sa...

Låter bra. Det är dina hiskeliga intervall kilometrar som skrämmer tror jag. Återkommer om vi kanske vill möta upp närmre badet. :-)

Tobias sa...

Hej igen Daniel,

Jag har suttit och ritat lite rundor från Park till Västerbron idag och inser att vilken väg vi än springer så blir det runt 12 km T/R vilket innebär att det blir tufft för mig att hinna tillbaka till TSM. Nu verkar det ju som du får ett antal andra bra Sthlmsguider så du klarar dig nog bra utan mig.

Jag får se till att följa med nästa gång du är i Sthlm istället! Hoppas ni får en fin tur på Söndag!

Daniel sa...

Ingmarie - Låter toppen!! Ser fram emot söndag!! :))

Tobias - Förstår att det blir lite svårt för dig att hinna med! Du kan ju alltid dyka upp och hänga på en liten bit om du vill värma upp lite innan TSM ;). Annars syns vi säkert en annan gång! Du får själv ha en bra söndag!!

Trail.st sa...

Frun har lyckats byta bort sitt jourpass så jag skall allt komma, om nu inte nått annat oförutsett händer så syns vi imorrn.

Daniel sa...

Toppen!!! Ska bli kul att träffas!!