22 apr. 2010

22/4 Borta med vinden

Idag var det dags för ännu ett backpass, brukar verkligen gilla detta och hade sett fram emot det under dagen. Kommer ut på passet och vips så försvinner all motivation i den hårda blåsten. Det är en rå isande vind som smäller hårt mot ansiktet när jag kommer bort till Minnesbergsbacken.


Dålig kontakt med pulsbandet i början av passet.
Första backen körde jag löpskolning, därav den låga pulsen.

Jag gör mina backdrag där jag försöker fokusera mer på teknik än att ta ut mig fullständigt. Kroppen känns ok men det är inte alls roligt som det det brukar vara med backe, jag ville bara hem igen.

Så här ska det ju inte kännas nu??? Hoppas det har gått över tills imorgon!

2 kommentarer:

anneliten sa...

Det kan ju inte vara kul jämt. Och vädrets makter brukar kunna vara grymma ibland. Bra att du körde ändå.

Daniel sa...

Vädret kan vara bra jobbigt ibland. Passet skulle köras roligt som tråkigt för jag vet att just backpass gör stor nytta.

Enda gången jag bryter pass är när kroppen inte känns bra annars brukar jag ta mig igenom det flesta väderlekar, känns ju nästan ännu tråkigare att behöva bryta passet ;)