28 maj 2010

28/5 "Sista" styrkan

Det blir mycket sista ditten och sista datten är på bloggen nu. Idag var sista riktiga styrketräningen innan maran, nästa vecka blir det bara lite lätta övningar utan vikter. Har pratat här innan om "Training In Colour" och passet idag blev just ett sådant pass.


Fick ihop 80min styrka av bra kvalitet, benen fick mest vila och det blev mycket core igen. Som vanligt blev jag mobbad för mina "Jane Fonda" övningar men jag tog igen det med lite discoträning och hantelsvingande på slutet av passet. Hade riktigt bra tryck i kroppen idag och musiken jag gick igång på var något åt detta hållet. Inget EMD!!! ;)



Nu ska det laddas för morgondagens snabbdistans, hoppas på en skön urladdning för jag börjar bli lite väl taggad här, kanske får jag se några änglar i bubblan under morgondagens snabbdistans? Om det där lät konstigt så kommer det en förklaring senare, det är lite galet här just nu. ;)

2 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Du ser sammanbiten ut och konsentrerad. ;)
Jag vet inte riktigt varför men jag får ofta sköna rysningar av metallica.. Men musiken och rösten på sångaren är ju helt enkelt bra, men tror det är nåt med att man får en viss känsla också.
Men det är helt okej att slänga in nån EMD eller liknande låt nångång också! ;D

Daniel sa...

Tränar oftast väldigt fokuserat, tycker det ger mer när man verkligen "känner" muskeln så att man gör övningen fullt ut.
Metallica är super till hård träning, det där med känslan är viktigt vid rätt tillfälle ;). EMD har jag inte testat träna till......än ;)