23 juni 2010

23/6 Lyckad sommarkväll!

Började min kväll på gymmet där jag körde 50min tung styrka för överkroppen. En av mina vänner var också där så det blev en hel del prat vilket alltid är trevligt. Passet gick toppen och jag hade bra tryck hela vägen. Som vanligt blir jag alltid förvånad över en annan kille som tränar på gymmet. Han är stark som en oxe och gör marklyft som får mig att tappa hakan. Låren är som min midja på den här killen! Det här kör han marklyft med utan att röra en min, 3-4reps sådär bara!!!


Tog sedan en 10min bilfärd mot Bokskogen, fyllde på med lite energi för att sedan rocka loss i skogen. Det skulle vara 10km medelhårt idag, med ett tufft styrkepass i ryggen är dock all form av löpning medelhård! ;) Jag tror mycket på det här att ibland springa med tömda depåer för att härda kroppen och lära den jobba med lite energi. Tycker jag känner att det gör mig uthålligare, har dock inte doktorerat i ämnet. ;)

Drog iväg och idag skulle det fokuseras på teknik i backarna. Hade fint driv både uppför och nedför, fick med mig bra fart på dom plana sträckorna som jag kunde ta med mig uppför och sedan bara ösa på nedför igen. Kände mig "ett med skogen" och backarna sa bara pang pang PANG!!! Grym känsla och då låg jag ändå inte på max!

"Ett med skogen" under löpskolningen.
Man ser mig knappt!

Banprofil samt tider för dagen:



Nu när jag kom hem fick jag också ett glädjande besked från mailet jag drog iväg till Lidingöloppet innan idag. Dom hade gjort fel och seedat mig efter förra årets tid utan att ta hänsyn till tiderna jag angett. Imponerad över snabb service och nu startar jag i 1C istället med nummer 1133. Känns toppen och det blev en skön avslutning på min träningskväll!

4 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Vad bra att de så fort ändrat din plats i loppet!
Låter bra att du gillar backar när det är backigt. :)
Jag såg dig inte på fotot i skogen förän jag läste under att du var svår att se! Hehe.:D

Daniel sa...

Hehe!! Bra att jag skrev det, hade själv svårt att hitta mig efter att jag tagit fotot. Visst dock att jag skulle finnas där någonstans. ;)

Suzan sa...

wow vilken fantastisk skogsbild!

Daniel sa...

Roligt att du gillar bilden! Det kan bli lite annorlunda bilder om man sätter kameran lite "nonchalant" på marken bara :)