2 juni 2010

2/6 Sovmorgon

Enligt mitt program skulle jag idag kört ett lätt distanspass kring 10km före frukost, detta för att göra en sista kolhydratömning. Jag hoppade helt över detta och tog sovmorgon istället, hade fått gå upp 03:30 för att hinna med så nu sov jag skönt till 04:30 istället. Vilken underbar sovmorgon! ;)

Tömningen började egentligen redan igår och jag försökte under dagen att hålla igen på kollisarna. Inte helt lätt för jag kan nästan inget om näringslära och nästan allt verkar innehålla kolhydrater. Tror nog jag lyckades ok för det märktes att kroppen var lite tom under gårdagens sena intervallpass. Efter passet åt jag dessutom bara en omelett och det kändes som jag ville ha mer energi men höll vid detta.

Nu kolhydratladdar jag dock för fullt och kroppen tackar och tar emot, kolhydratladda det kan jag! Lägger nu också i en extra växel och gör ett uppehåll med min bromsmedicin, snart kommer jag klättra på väggarna här. Förfesten har börjat!!! :)


5 kommentarer:

Anna sa...

Bring on the big party, du måste vara så jäla taggad just nu! Härligt.

Daniel sa...

Japp!! Nu börjar det lossna här, nästan tur jag jobbar hela veckan ut så jag får lite annat att tänka på ;)

mikael sa...

Tävlingspremiär igår.
Arrangörerna hade utlovat att banan för i år var kontrollmätt.
Kommer i mål på 35.51 Alldeles för bra tid. De som hade sin Garmin på sig skriver att banan var mellan 8.9 km och 9.2 km
För mig som "satsar" lite är sekunderna jätteviktiga för självförtroendet.
Nu undrar jag om det hade blivit personligt rekord eller inte.
Hade jag slagit 39.54 eller inte

Bedrövligt av ÖIS som är medarrangör till Blodomloppet.
De är ändå en av sveriges mest anrika friidrottsklubbar

Har bytt blogg

Staffan sa...

Härlig sovmorgon :)
Sitter också här och mumsar på extra mellanmål, frukt, bananer, nötter, juicer...mums...har druckit extra mycket sedan igår och laddar med B-vitamin och Magnesium och zink och har precis ätit en stor lunch med extra mycket ris och bröd och kommer att äta mycket ikväll och imorgon (mycket vingummi-godis imorgon kväll :)

När åker du sedan upp till Stockholm och var ska du bo??

Daniel sa...

Mikael - Surt när dom inte har koll på avståndet och när det är upp mot 1km börjar man ju undra vad dom sysslar med?

Staffan - Härliga tider med mycket mat! :)) Äter också mycket just nu, inga mega-portioner men mycket mellanmål.

Vi flyger inte upp förrän sent på fredagskvällen och kommer bo på Scandic Park på Karlavägen precis vid Humlegården. Kan ju knappast komma närmre Stadion ;)