3 juni 2010

3/6 Ett stort TACK!

Tänkte passa på och tacka för alla tips, kommentarer, peppning och stöd jag fått här på bloggen under min träning fram till maran. Det har verkligen varit ett stort stöd och på tävlingarna har det känts som jag haft värsta hejaklacken i ryggen, helt underbar känsla. Stort TACK till er!!!

Detta blir också sista inlägget innan maran på lördag, jag kommer inte ha tid att skriva men jag tittar till bloggen då och då ;). Imorgon blir det en lång dag och vi flyger upp till Stockholm sent på kvällen, sedan är det bara sängen som gäller så jag får sova ut ordentligt. Datorn följer givetvis med och det kommer en kort rapport efter loppet.

När det gäller min form så kunde den inte varit bättre, jag är så frisk jag kan bli och känner mig hel och grymt pigg. Har nu ca 140mil löpträning plus ca 4000min styrketräning i ryggen sedan jag startade mitt marathonprogram i början på december. Nu ska allt falla på plats och jag hoppas på en grym urladdning.

Så här kommer jag se ut om någon skulle se mig
under loppet. Startnumret är 16360.

Jag har höga målsättningar och kommer satsa hårt, det finns en risk att jag faller pladask men det är det värt. Har redan haft en fantastisk vår med resultat jag bara kunde drömma om för 1 år sedan och är toknöjd med löparåret som det är. Skulle jag nu även lyckas i Stockholm så blir det grädde på moset.

Känslan jag har är att det kommer gå jättebra och i huvudet har jag redan fixat loppet. Har kört mycket mental styrketräning senaste dagarna och känner mig väldigt lugn med ett litet pirr i magen. ;) Något som också gör mig lugn är att jag har erfarenhet med mig från New York, jag vet hur det är att springa en mara vilket jag inte visste då.

Jag har en plan på hur jag ska springa loppet men som alltid blir det säkert inte som man planerat. Det finns så många frågetecken och mycket som kan hända på vägen. En sak är dock säkert, det här loppet kommer bli det tuffaste jag någonsin gjort och det ska bli jätteroligt!

13 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Då passar jag på nu då! :)

Lycka till på lördag! Det kommer gå hur bra som helst.. Önskar så att det blir löparvänligt väder och att upplevelsen blir total!

Dante9 sa...

Lycka till i stockholm !!!!

Katarina M-I sa...

Grymt Daniel!
Så talar en riktig vinnare.

Kör hårt, knyt näven och våga utmana.
Om man aldrig går över gränsen, hur ska man då veta om man var nära?

Kram och Kraft från Katarina

Anonym sa...

Ingen som läser din blogg tvivlar att du kan göra bättre ifrån dig än vad du gör på lördag. Du har en grymm vinnarinstinkt och kommer köra så hårt kroppen orkar.

Jag är faktiskt därupp och kommer säkert kolla något på loppet mellan övning och sjungning.

Lycka till :)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Lycka till (igen)!!! ;D
Jag håller alla tummar och tår för dig som du vet! :D
Går maran på tv eller nåt sånt? Jag är inte i stockholm men skulle vara kul att hålla gluggarna öppna efter dig...
:)

Annika sa...

Lycka till önskar Annika ("CarpeDiem.bloggen")

Miss Agda sa...

Lycka till! Jag kommer att stå där och heja på er som springer. hoppas jag ser dig!

Löpning & Livet sa...

Stort lycka till!!!

Ingmarie sa...

Det är så underbart att ha fått vara med här och ta del av en del av dina tankar, din träning och dina framgångar! Jag gillar verkligen din tuffa men samtidigt ödmjuka attityd. Fortsätt så! Jag kommer att följa dig från början till slut på lördag! :-) Kör så det ryker!

Daniel sa...

Pernilla - Tack och Kram! Jag har beställt 16 grader och växlande molnighet. Kollade nu på morgonen och är nöjd med prognosen :)

Dante - Tusen tack!!!

Katarina - Tack! Jag kommer knyta näven ordentligt....grrrr!!! Kram tillbaka!

Peter - Tack! Du får sjunga lite ut med banan så hör jag säkert dig. Jag kör utan min iPod för första gången, kan jag få önska en låt kanske? ;)

Helena - Tack, glad att du varit med på resan!!! TV4 sänder direkt från kl 13:45, starten går 14:00. Kram!!!

Annika - Tack tack tack!!!! :)

Miss Agda - Roligt Milla!!! Skrik till ordentligt om du ser mig så får du en high five!! Missar jag dig så får det bli på andra varvet ;).

Andréa - Tack! Detsamma till dig, kanske stöter jag på dig innan start, då får du ett lycka till IRL också ;)

Ingmarie - Tack!!! Sant nöje att du varit med på min resa. Många av dina kommentarer, tips och råd har hjälp mig mer än du tror. Kul att du kommer följa loppet, känns tryggt och bra! :)

Therese sa...

Lycka till lycka till lycka till! Önskar att jag stod där på startlinjen jag också, fast med ditt huvud istället för mitt, när jag läser det här inlägget. Din inställning är grym! Det kommer gå så himla bra!

Jenny sa...

STORT STORT LYCKA TILL! Håller båda tummarna. Kommer gå så jäkla bra för dig!

Kör hårt!

Daniel sa...

Therese - Tack tack tack!!! Tror mycket sitter i huvudet. Var precis ute och fick igång benen med en kort runda, verkar som dom talar samma språk som mitt huvud ;)

Jenny - STORT TACK tillbaka!!! Nu blir det snart åka av :)))