5 juni 2010

5/6 Visst blev det tufft!


Precis som jag trodde så blev Stockholm Marathon det tuffaste jag någonsin gjort. Kroppen var tung och mitt huvud tänkte bara negativa tankar, konstig då jag brukar kunna få bukt med detta. Det sägs att en mara börjar vid 30km men idag började min redan vid 16km.

Som planerat låg jag på hårt, passerade milen vid 42min och halvmaran vid 1:30. När jag var uppe i 25km ville jag bara kliva av banan och börja gråta för det var såååå jobbigt. Krigade som ett djur och fixade trots allt mitt mål på sub 3:15. Kom in på 3:12:10 och en 633:e plats, är toknöjd med detta!!!

Det kommer en längre berättelse senare, nu ska jag bara se till att bli människa igen. ;)

20 kommentarer:

Ingmarie sa...

Stort grattis! Du SÅG då stark ut och du gjorde ett kanonlopp! Njut, var nöjd och stolt över din prestation.

Ingmarie sa...

P.s. Jättekul att få träffa dig live! :-) D.s.

Pernilla Hult sa...

Superduper GRATTIS Daniel!

Det finns snart inte ord som beskriver hur duktig du är - running machine har jag väl nött slut på :)

Sanslös, det är ett ord som passar på dig!

Ha nu en underbar kväll!
Hälsa S!

Mikael Björk sa...

Det var ju grymt! Att fixa målet (med marginal) trots att det kändes tungt. Snyggt! Grattis!

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jag tittade på tvn men såg ingen Daniel.. Men jag höll alla tummar och tår precis som jag sa innan.
Hoppas det känns skönt efteråt att du sprang och genomförde loppet. Grattis till bra tid och bra plats!! :D
Kram!

Staffan sa...

Grattis till ett prydligt pers Daniel och riktigt riktigt kul att vi hann snacka så mycket!!!! Tyckte du håll ihop loppet fantastiskt bra om redan vid 16km hade det tungt - Super!! Njut nu! Hoppas vi ses vid något mera lopp!!

Anna (Orka mera) sa...

Vilken grym tid! Förstår att du är nöjd. Nu ser jag fram emot den längre versionen, så himla spännande! Grattis grattis grattis!

mikael sa...

Kanonbra jobbat! Imponerande.
3.12 är en riktigt bra tid.
Är det sub 3 timmar nästa år :)

Vila dig nu och njut av bedriften ett par dagar

LOPARJANNE sa...

Kul att träffas igen! Och ett stort grattis till en grym mara.
Nu återhämtar vi oss...

Anonym sa...

Stooort grattis till ett grymt lopp!! Att hålla ihop 26 km tyder på en smått galen envishet, imponerande!

Tobias sa...

Verkar som du hade ett riktigt segt andravarv precis som jag. Riktigt starkt att ändå hålla ihop det så bra!

Grattis till en riktigt bra tid!

Sofie RW sa...

Du är grym Daniel! Snyggt att hålla ihop allt trots att det var tungt. Och kul att hälsa på riktigt :)

Löpning & Livet sa...

Helt sjukt grymt ju!! Jättegrattis!! och kul att få träffa dig också :)

Jenny sa...

Underbart bra jobbat! Vilken fighter du är! Vill läsa långa versionen NUUUUU!

badgear sa...

Å jäklars sicket pers du satte. Stor ryggdunk utdelas härmed från imponerad läsare.

Anonym sa...

Daniel,
Grattis till ett kanonlopp. Är verkligen imponerad av Din bragd. Har några frågor som jag skulle vilja få svar på med tanke på Din diagons. Har själv drabbats av samma sedan ca 8 år sedan. Fram till dess löptränade jag regelbundet och gymmade. Har ett stort intresse av löpning. Men till min stora sorg fungerar det inget vidare med den saken.
Har fått Din blogg genom Bumbi (vår dotter).
Om Du har tid och lust är jag tacksam om Du kontaktar mig på min mail; ingegerd.norell@telia.com så att jag kan få ställa mina frågor och kanske få tips och idéer från en verklig kämpe.
Återigen ett JÄTTEGRATTIS till ett väl genomfört lopp.
//Ingegerd

Miss Agda sa...

Grattis! Du imponerar!!!!

Anna sa...

Vilken tid du fick! Oj vad snabb du är. Tänk att kriga så långt och kunna få en så fantastisk sluttid. Stort grattis till loppet. Hoppas kroppen kommer må bra snart.

anneliten sa...

En verklig mara tycks det ha varit! Starkt att du tog dig igenom. Och en superduper fantastisk tid. Du persar ju med ½-timme, eller hur?

Kul också att träffa dig på riktigt!

Daniel sa...

Ingmarie - Tack och en stor kram till dig för allt hejande! Jättetrevligt att få träffa dig!

Pernilla - Tusen tack!!!

Mikael Björk - Tack! Antar att det aldrig går "lätt" när man har höga mål ;)

Helena - Tack!!! Det var nog omöjligt att se mig bland alla löparna ;)
Kram!

Staffan - Tack! Vilket lopp vi båda fick till nu när jag hunnit smälta detta. Kul att vi träffades både före, under och efter. Härlig känsla när du stod där vid målgången! Vi ses igen! ;)

Anna (orka mera) - Tack i massor!!! Visst är jag nöjd men fortfarande väldigt sliten. Det kommer en längre version om ett tag. ;)

Mikael - Tack! Sub 3:00 tror jag blir för tufft. Det kommer krävas mycket för att fixa det. Visst ska jag vila nu! ;)

Janne - Tack! Kul att jag fick tillfälle att gratulera dig på din dag. Vilken födelsedag du fick! ;) Nu vilar vi oss! :)

Hempa - Tack! Du slog nog huvudet på spiken där. Det var inget pannben som tog mig i mål utan någon galen envishet ;)

Tobias - Tack! Bra jobbat själv! Synd jag inte lyckades träffa dig, vi ses säkert någon annan gång ;)

Sofie - Tack! Det var jättetrevligt att få träffa dig och vilken överraskning med nummerlappen på bröstet ;) Kul att det gick så bra! :)

Andréa - Tack! Kul att jag lyckades stöta på dig före. Du såg så glad ut! :)

Jenny - Tack tack tack! Det kommer en längre version när jag hämtat mig efter detta ;)

Badgear - Tack! Visst blev det ordentligt pers. :)

Ingegerd - Tack för alla fina ord och roligt att du är med här på bloggen. Jag lägger ett mail till dig så kan vi ju bolla lite idéer och tips ;)

Miss Agda - Tack!!!

Anna - Tack! Mår fortfarande lite mysko men hoppas jag ska vara igång snart igen. Är glad ändå, jag skulle ju ge allt så det är inte konstigt att kroppen är sliten. ;)

Anneliten - Tack! Kul att få träffa dig, vi ses säkert igen! :)
Visst blev det pers med nästan 1/2 timme. Känns grymt! :)