12 juli 2010

12/7 Medelhårt strandpass

Den här värmen gör att jag blir lite flummig och inte tänker längre än näsan räcker ibland, kanske beror det på att jag har semester också. ;) Jag skulle springa 10km medelhårt idag men tänkte vänta tills kvällen, min fru skulle också springa men körde sitt pass medan jag tog en sovmorgon, jag skulle ju springa senare på dagen...

När jag vaknat kom jag på att vi skulle träffa vänner på stranden under dagen och på kvällen skulle vi hem och grilla till samma vänner. Just nu är vi bara hemma och "mellanlandar" men jag visste inte hur mycket tid jag skulle ha så därför tog jag beslutet att ta med mina skor till stranden.

Det blev ett varmt och skönt pass på strandstigarna längs sydkusten, inte samma sträcka som Sydkustloppet dock utan lite mer österut. Ett lyckat val att springa just här för det var väldigt fint med ängarna längs stranden. Det var delvis ett naturreservat med "Fårabackar" och stigarna gick också över stranddynor, delar av stigarna var även ren sand så det blev ett riktigt terrängpass.
Körde passet mitt på dagen kl 13:00 så svetten lackade, peppade mig själv med att jag kunde springa rakt ut i havet när jag var klar. Oj vilket skönt dopp det blev efteråt!!!


Milen avverkades på 46 minuter blankt, kanske inte medelhårt rent tidsmässigt men terrängen och temperaturen gjorde att det blev medelhårt. Benen kändes bra hela vägen och piggare än väntat. Nu ser jag fram emot morgondagens snabbdistans på 6km, det kommer bli riktigt hett men 6km i bra tempo ska jag kunna pressa fram trots värmen...

3 kommentarer:

anneliten sa...

Låter som ett helt underbart pass! Ett sådant man bär med sig när vädret är lite gråare och omgivningen lite tradigare, eller?

~●Helena Pettersson●~ sa...

Det lät riktigt nice! :)

Daniel sa...

Anneliten - Precis!! Älskar också vädret vi har nu och dom här varma, soliga och sköna passen kan vara bra att plocka fram en grå dag ;)

Helena - Det där med dopp när man är varm är riktigt nice! :)