13 juli 2010

13/7 Morgon-date på gymmet

Jag hade en tidig träff med en kompis på gymmet idag, han skulle maxa i bänkpress och behövde lite hjälp. Själv skulle jag ändå köra ett pass så det passade perfekt! Min kompis och jag hade gymmet för oss själva och körde så svetten lackade. Trots värmen fixade min vän nytt pers på bänkpress med 110kg och det gick lätt, det blev en high five på det och gav mycket energi till resten av passet.


Vi tipsade varandra om lite övningar och han visade mig en grym övning för biceps. En kombo med curlstång och sedan hantlar pang på utan vila. Bra övning som tog där det skulle och det kändes som mina biceps var på väg att sprängas!

Nu blir det lugnt hela dagen och ikväll kl 20:00 går startskottet för dagens snabbdistans. Det blir tävling igen, YEAH!!!! Wallanderloppet nere i Ystad är det som gäller! Ett stadslopp på 6km "i Wallanders fotspår", nu är jag ingen stor Wallander-fantast men det är alltid fint och trevligt i Ystad. Ska också bli intressant att se hur mina nya Puma Complete Roadracers funkar att pressa på med!


2 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Tror inte du hinner läsa det här innan loppet eftersom loppet är snart, men lycka till!!! :)

Daniel sa...

Jodå!! Jag ser ! ;) Tusen tack! :)