29 juli 2010

29/7 Ni tror väl inte.....

.....jag slutat med armhävningarna?


Ni som hängt med här på bloggen ett tag minns nog att jag körde en armhävningsutmaning i början på året. Tanken var att man skulle klara 100st på rad med 6 veckors träning. Passet gav resultat men jag fixade inte 100st, tror jag körde hela 10 veckor innan jag gav upp. Jag har dock inte slutat med armhävningarna för jag tycker det är en jättebra övning. Nu kör jag programmet för vecka 5 i utmaningen varje vecka, det ger mig ca 500-600 armhävningar i veckan. Tycker det funkar bra och känns lagom, kanske gör jag en ny satsning på 100st lite längre fram.

Inga utfall idag! ;)

Idag blev det ett styrkepass på 50min i trädgården, fick till ett skönt flyt och börjar få rutin på övningarna nu. Det gäller att hitta ett system så man slipper lägga på och av vikter för mycket, det tar ju en massa tid. Fick kört igenom hela överkroppen och hade mycket energi, skön känsla! Efter det lyckade passet stack jag direkt ut på landsvägen och körde 10km lätt löpning.

Tiden blev 44:40 vilket nästan borde varit medelhårt med det kändes lätt idag. Tror det svala vädret gjorde att kroppen funkade toppen plus att min träningsvärk nästan är borta. Det ska bli intressant att se vilka tider jag kan springa på när vi får lite svalare väder. Jag gillar dock värmen så den för gärna hålla i sig fram till Lidingöloppet, då vill jag ha 16 grader och växlande molnighet!

2 kommentarer:

John sa...

Det skall bli grymt kul med Lidingöloppet! Det är första gången jag springer så man är ju lite nervös att man inte fullföljer. Jag ställer på armhävningsutmaning! När kör vi igång!?! :)

Daniel sa...

Jasså! du ska också köra LL, kul! :) Kan ju passa bra att köra igång utmaningen igen efter LL då!? ;)