15 aug. 2010

15/8 Laddar batterierna


Loppet igår tog nog hårdare på krafterna än jag trodde, tanken var att köra ett lätt återhämtningspass idag men jag mår inte riktigt bra. Känner mig ganska orkeslös samt är yr och kallsvettig så det får bli vila hela dagen. Vet inte om jag har något skit i kroppen eller om det är gamla yrsel-symptom från min sjukdom som gör sig påminda. Vad det än må vara så blir det vila idag och jag suger istället på karamellen från gårdagen.

Tycker det är riktigt häftigt att jag nu kan vara med och kämpa om topplaceringar i motions-loppen jag ställer upp i. Nu är det ju inte världseliten eller något ;) men för mig som motionär med en vinnarskalle är det väldigt roligt och ger en extra kick, kanske kan jag nästa år hänga på dom där killarna i täten....vem vet? Det är ger en fin sporre för framtida träning och jag känner mig väldigt laddad trots att det är lite "dagen efter" idag. Hittade också en artikel från loppet där jag finns med i resultatet, alltid roligt ju! Nästa år ska jag ge dom där YIF-killarna en match! :)

Summerar veckan med 38km löpning och 100min styrka. Precis som planerat blev detta en återhämtningsvecka för att hämta hem några tuffa veckors träning. Kroppen känns toppen även om jag idag inte mår så bra och nu kör jag igång men en ny ganska tuff vecka. Hoppas jag mår lite bättre imorgon bara så jag kan kan rivstarta veckan med lite 400:ingar... :)

9 kommentarer:

John sa...

Grattis till den fina tiden och placeringen Daniel! Har haft lite mycket i helgen men jag kom så klart ihåg att du skulle springa. Håller dessutom tummarna för att det verkligen inte är ett virus du åkt på. Det var exakt så det kändes för mig nämligen. Jag tog ju pers på milen och kände mig ganska yr dagen efter. Sen kom en ganska fet förkylning som sagt. Nu är jag nästan helt frisk och laddar för Midnattsloppet på lördag :).

Daniel sa...

Tack John! Det har inte blivit sämre under dagen så jag hoppas det ska vara bra imorgon. Luften igår var ganska tung och jobbig att springa i så jag tror kroppen fick jobba mer än vanligt.
Skönt att du är frisk igen och kan ladda för lördag! :)

Staffan sa...

Bra att du lyssnar på kroppen!!

Oavsett vad det beror på så har den ju ofta något viktigt att säga oss!

Det har varit väldigt hög luftfuktighet hos mig nu ett tag, kändes klart jobbigt att springa tröskelintervaller igår morse.

Vad blir nästa lopp nu?

Daniel sa...

Tror att det är luften som spökat här också. Idag känns det betydligt bättre! :)

Nästa lopp blir Trelleborgsloppet på 10km nu den 28:e. Kul med tävling snart igen för jag är fortfarande väldigt tävlingssugen. Snabb bana så jag kommer ladda för nytt PB. :)

Petra sa...

Tankte sanda en krya pa dig-halsning men det verkar som du har repat dig - hoppas det!! Grattis till en bra prestation (igen) i loppet! Och givetvis kommer du att knacka mil-perset i Trelleborg!

Anonym sa...

Ja se dessa motionärsskrällen som vill springa med dom stora grabbarna i tävlingsklassen...skandal!

Dags att ringa förbundet och få ett slut på det här.

;)

Daniel sa...

Petra - Tack! Det känns bra idag och det är skönt! :) Hoppas på Trelleborg, banan är betydligt lättare än den jag har mitt nuvarande pers på. Bara det inte är för varmt så ska det gå vägen :)

Badgear - Hälsa dom att han springer med musik i öronen också!!! ;)

mikael sa...

Övertygad om att du ger YIF killarna en match nästa år :)

Har så smått börjat komma igång med löpningen.
Sprang mina första 10 km på en månad. Men herregud, försvinner konditionen så snabbt? Fick stanna en gång vid 7.5 km för att återhämta mig ...
Eller är det så att jag hade ett alldeles för högt tempo (4.25 min/km)
Kanske för fort eftersom det bara skulle vara ett test för att se ifall benhinnorna höll.
Det gjorde dom :)

Daniel sa...

Får hoppas det! :)

Kul att du är igång igen, skynda försiktigt även om du snabbt vill komma tillbaka. Formen kommer tillbaka! :)