1 aug. 2010

1/8 Veckans lyckade långpass

En vän till mig hade idag dragit ihop en löparträff via facebook, tanken var att vi skulle träffas i en park i Trelleborg och springa valfritt antal varv tillsammans eller i eget tempo. Varven var bara 870m så även om man körde för sig själv så hade man kontakt med varandra på något sätt.

Nytvättade och glada långpass-skor dagen till ära.

Jag valde att springa ner till Trelleborg och lägga in dom 10 varven jag planerat som en del av mitt långpass. Sprang ner i ett skönt tempo men lätta ben för dagen och träffade dom andra. Vi var 4st dom dök upp tillsammans med några barn som hejade på och det var riktigt trevligt. Själv sprang jag och pratade de flesta varven som totalt blev 11st, valde att köra 3st som intervaller för att få igång dom snabba fibrerna lite och benen svarade bra trots att jag hade lite distans i kroppen.


Sprang sedan hem igen och fick en svalkande regnskur över mig, riktigt härligt var det och jag kunde öka tempot i regnet. Benen var fortfarande lätta trots att jag idag valt att köra utan energipåfyllning för att vänja kroppen att jobba med lite energi. Vatten hade jag dock med mig och nere i parken hade dom även en vattenpost vilket är väldigt fin service tycker jag. Detta borde finnas i alla parker, perfekt för oss löpare!


Passet blev väldigt lyckat och jag känner mig riktigt pigg i kroppen, avslutade sista 3km med ett snittempo på strax under 4:20. Hela passet blev 28km med ett snitt på 4:34 fast då stannade jag klockan under "prat pauserna" i parken så jag hade lite vila på vägen ;). Summerar nu ännu en lyckad träningsvecka med 74km löpning och 140min styrketräning, tror jag fått gnistan tillbaka också! :)

10 kommentarer:

Ingmarie sa...

Wow! Låter helt underbart! Håller helt med att det borde finnas MINST en drickastation i varje park. Och utmed cykelbanorna. Om jag hade haft hus hade jag satt upp en skylt med "vatten för löpare och cyklister" och bjudit på vatten från en kran. :-)

Alexander Abrahamsson sa...

Riktigt bra vecka du! Kul att du fått tillbaka löparglädjen.
Själv längtar jag efter den dagen då jag kan börja springa igen...

Magnus sa...

Kul idé. Bor själv i Trelleborg och kom just hem efter ett långpass på 24k. Kan du inte skriva nåt på bloggen om det blir nån mer liknande träff?

Daniel sa...

Ingmarie - Såklart du hade satt upp en sådan! ;) Det där med vattenposter borde som sagt satsas mer på, kanske skulle fler komma ut och rör på sig också? Det blir ju lite enklare när man vet att det alltid finns vatten tills hands,speciellt på sommaren.

Alexander - Jaaa!! Det verkar lossna för mig nu igen och jag är sugen på att tävla, brukar vara ett gott tecken ;) Hoppas du snart också kan springa igen!

Magnus - Visst ska jag meddela här på bloggen nästan gång det händer något. Detta kom ganska plötsligt så därför blev det inget skrivet om det i förväg. Hör gärna själv av dig också om du får någon idé så kan vi ju dra ihop ett gäng eller nåt?

John sa...

Bra jobbat Daniel! Fattar knappt hur du hinner, men jag antar att det är en prioriteringsfråga. Snygga bilder tar du också :).

John sa...

Ps. Tror minsann det finns en ny länk på pulstagning ;)

Karin sa...

du är grym!

Petra sa...

Bra pass du fick till! Roligt att springa med andra! Och vilken bra vecka dessutom!! Kanonbra jobbat!

Pernilla Hult sa...

Skoj med löpträff! :)
Lyx med vattenpost i parken.. Så skulle det vara i alla parker!

Daniel sa...

John - Visst tar det lite tid men jag har faktiskt bytt ut träning mot en del annat onyttigt som jag gjorde förr.....typ TV-spel, blir betydligt mindre av den varan nu ;). Kul med en länk, ska lägga till dig här med så jag kan hålla koll på dig ;)

Karin - :D

Petra - Tack! Intressant hur fort kilometerna flyger förbi när man springer och småpratar. Kanon för lugna långpass! :)

Pernilla - Visst skulle det!!! Bra för hundägare också nu i värmen ;)