19 aug. 2010

19/8 Bland stjärnorna

Ingen löpning idag utan det blev istället styrka så taket gungade på gymmet. Hade laddat hela dagen för att få till en riktig genomkörare för överkroppen. Körde tungt i över 80min och utmanade mig verkligen hela tiden med att lägga på några extra kilo i varje övning, trycket blev lite högt i huvudet ibland så dom där stjärnorna började blixtra framför ögonen. Vet inte om detta är farligt men det känns riktigt bra att få ta i tills man spricker ibland.


För att orka hela vägen körde jag ett lite lättare core-parti mitt i passet för att sedan kunna kräma ur det sista ur kroppen på andra halvan. Älskar när kroppen svarar fint och skriker mera...MERA!!! Det är inte alltid så här men idag var det grymt, tror jag har en riktig formtopp på gång!

8 kommentarer:

Karin sa...

Du är bra på styrka, ska - SKA - bli bättre på det. Körde faktiskt PUMP idag *stolt*

LOPARJANNE sa...

Härligt att se den inställningen... Nu känner jag för ett riktigt pass! Bra jobbat på gymmet!

Petra sa...

Gott att lyfta lite skrot! Speciellt nar kroppen vill ha mer av den varan. Ha en trevlig helg Daniel!!

Jenny sa...

Åh vad jag känner igen den där känslan med styrketräningen! Man känner sig starkast och snyggast :) i världen...

Daniel sa...

Karin - Pump är ju toppen, klart du ska vara nöjd! :)

Janne - Tack! Se bara till att din förkylning släppt innan du rockar loss på gymmet ;)

Petra - Det är verkligen en skön känsla när man får till dom där passen. Du får själv ha en bra helg med mycket spring! ;)

Jenny - Förstår att du känner till känslan. Du verkar få till dom här sköna passen titt som tätt ;) och visst känner man sig starkast och snyggast! :)

John sa...

Stjärnorna har nog samma funktion som de guldstjärnor som min fröken delade ut på skrivningar i lågstadiet. En etikett på att man har gjort ett bra jobb helt enkelt :).

Daniel sa...

Aha! Så desto fler stjärnor desto bättre! :)

John sa...

Precis ;)