30 aug. 2010

30/8 Tusingar

Rivstartade en ny vecka med lite tusingar på förmiddagen, passet blev 8x1000m med 60sek vila samt 3km uppjogg och 3km nerjogg. Jag brukar köra mina tuffa pass på ganska hårt packade grusvägar då jag vill skona benen lite från asfalten. Senaste tidens skyfall har gjort att vägarna tagit mycket stryk och idag var Vägverket ute och fixa till vägarna.



Dom körde med en ombyggd plogbil som drog upp stora stenar och vägen var nu inte packad längre utan såg mer ut som något man kunde odla potatis på. Jag hade valt mina lätta Puma för dagen och jag kan säga att dom är inte roliga att träffa stenar med. Klarade mig dock utan skador men fick vara lite försiktig, oj vad jag diggade asfalten när jag kom bort från grusvägarna. Får nog välja en annan runda nästa kvalitetspass och vänta tills vägarna blivit hårda igen....


Passet gick bra men känslan från lördagens lopp fanns kvar. Det känns lite som att jag har för stor "motor" och att benen inte hänger med riktigt, dock inte samma känsla som när man får syra. Jag hade ork pressa mer rent konditionsmässigt men benen blir fort orkeslösa och tappar kraft trots att pulsen inte är uppe där den ska vara. Kanske borde jag träna lite mer backe eller något för att stärka benen, när jag tänker efter så har jag faktiskt slarvat lite med dom rena backpassen på sistone. Jag har istället valt att köra dessa i naturligt kuperad terräng nu inför Lidingö, tycker det borde ha samma effekt?




Musiken för dagen blev Maidens nya skiva och den passade kanon att köra intervaller till, mycket energi och bra tempo. När det gäller energi så känner jag mig faktiskt riktigt pigg idag, fick en skön sovmorgon nu när jag startat mitt vanliga skift igen. Detta bådar gott och jag fortsätter hålla tummarna för att det är skiftarbetet som gjort mig trött. Vill passa på att tacka för all fin stöttning i förra inlägget!

11 kommentarer:

anneliten sa...

Du är så sanslöst snabb! Och vilken läcker bild på dig i svartvitt med orange puma.

Anna sa...

Ja vilken jävla rivstart. Träning ger färdighet sägs det ju. Om jag drar av lika många tusingar, blir jag lika snabb som du är då?

Andrej sa...

Hehe... f´låt för att jag skrattar men jag har råkat ut för samma sak i vårt torp. 14 km nyplogad grusväg = rena tortyren.

Lars sa...

Upp- och nerjogg i 4.30-fart. Jag är imponerad!

John sa...

Grymt bra intervaller! Du fullkomligt flyger ju fram. Vilket påminner mig om att jag måste köpa Maidens nya. Har liksom inte hunnit. Blir till att beställa idag :).

Daniel sa...

Anneliten - Det tar sig med hastigheten men jag har höga krav på mig själv och vill lite till ;). Kul att du gillar bilden!

Anna - Tusingar och intervaller ger resultat så bara ös på och ge dom där A3:orna vad dom tål! :)

Andrej - Hehe! Då vet du vad det handlar om. Tur att det inte regnade iaf ;)

Lars - Det där tempot börjar kännas riktigt lätt nu vilket är roligt. Problemet just nu är att benen inte vill pressa på max men annars är dom pigga och lätta :)

John - Klart du ska göra det! Låten här på bloggen är titelspåret på skivan. Den har ett intro på 4:30min ifall du har svårt att hitta den på skivan ;) "Satellite 13" heter den...

Anonym sa...

Grymt pass! fin fart på alla tusingar. Pumorna ser riktigt läckra ut på dig också!

Staffan sa...

Bara att instämma med övriga, riktigt bra fart på intervallerna -Ett tufft pass!! Körde du jogg, gå-eller ståvila? Blir riktigt sugen på att köra tusingar nu, det var faktiskt ett bra tag sedan nu!

Grym bild också! Fixad i något bildredigeringsprogram?

Thomas sa...

Är det Iphones Color Splash?

Daniel sa...

Julle - Trivs riktigt bra i Pumorna, grym löpkänsla :)

Staffan - Jag körde gåvila för att orka hålla bra fart på intervallerna. Det var faktiskt ett tag sedan för mig med när det gäller tusingar. Tror inte jag kört några på denna sidan Stockholm Marathon så det var verkligen på tiden ;)
Bilden är tagen med min Iphone och även fixad med Iphonen. Har en app som heter Color-Splash som är väldigt lätt att använda.

Daniel sa...

Vi skrev samtidigt Thomas ;). Visst är det Color Splash!