10 sep. 2010

10/9 Galet benpass

Mangling av ben stod på schemat idag och det blev det också. Stack till gymmet tidigt på kvällen där jag mötte upp med min fru för att ösa loss lite. Körde nästan enbart benstyrka i 30min där jag varvade med lite core för att vila benen mellan övningarna. Styrkan och lättheten finns fortfarande kvar och det är helt underbart att träna just nu.


Efter styrkan blev det till att träna backe på bandet, ni som har hängt med här ett tag vet nog att jag älskar att köra hårt på löpband. Jag körde dubbla backpass á la Jay Blahnik, ett pass som är utvecklat för att bättre lära sig attackera backar och öka uthålligheten. Trots att det är en inspelad röst går jag igång något enormt när han ger pepp och coaching under passets gång. När jag tycker jag ligger på max och han säger "Remember this should be tough" kan jag inte låta bli att öka ytterliggare i backarna och jag pressar mig verkligen hårt. Svetten fullkomligt flödade och idag fick bandet verkligen jobba. Det blev 12km hårdkörning med 12 backdrag i 2-6% lutning och jag var galet nöjd efteråt, vilket pass!


5 kommentarer:

Ingmarie sa...

Vilken härlig bild! Tokbra jobbat! Jag kände hur jag gick igång bara av att läsa om ditt pass! :-) Håller tummarna för att det går bra med provtagningen....

Thomas sa...

Tack för bilden, nu kan jag sova lugnt..

messan sa...

Vad du jobbar på:) stor eloge till dig. Idag fick jag ta hand om liten stackars tioåring som ramlat på sin cykel med skrapsår och ont i handen...stackars liten. Fick kontakt med mamman som hämtade sin son son och sen cyklade jag vidare till mitt jobb.

Ha en trevlig helg!
Kram messan

Suzan sa...

Galet bra Daniel!!!

Daniel sa...

Ingmarie - Kul att du rycktes med, det satt där det skulle passet. Känns fint i kroppen idag på "rätt" sätt ;). Tack för du håller tummarna!

Thomas - Hoppas du sov gott ;)

Messan - Du är en riktig vardagshjälte!
Ha själv en toppenhelg!
Kram!

Suzan - :D