16 sep. 2010

16/9 Gymråtta

3:e dagen på raken som jag var på gymmet, känns som jag får valuta för mitt gymkort om inte annat. Idag blev det ännu en omgång för benen där jag fokuserade på att köra övningarna lite explosivare än vanligt och det kändes bra. Testade även lite nya övningar som jag verkligen gillade och visst hade jag också med mig min iPod idag ;)

En av övningarna var den med knälyft i kabelmaskin som jag skrev om i förra inlägget. Tyvärr hade dom inga vrist-manschetter på mitt gym men det gick bra att sticka in foten i ett vanligt handtag. I filmklippet till övningen håller killen i en annan kabelmaskin mitt emot men det hade jag ingen möjlighet till, istället fick det bli fristående vilket jag inte trodde skulle fungera. Märkligt nog gick det riktigt fint och jag kunde köra ganska hårt och explosivt utan att tappa balansen. Övningen kanske även ger lite mer på detta viset då stödjebenet också får jobba för att hålla balansen?



Passet avslutades sedan med 30min lätt löpning på bandet, finns inte mycket att säga om det mer än att det flöt på lätt och fint. Detta blev också sista träningen inför tävlingen på lördag som jag nu börjar känna mig laddad inför. Ser verkligen fram emot att försöka få till en perfekt mil eftersom det blir sista milloppet för säsongen. Oj vad tiden flyger iväg!

4 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Har också kört sista passet inför lördag idag. Men ingen styrka, bara löpning!
Och så har jag lagat "LaddarLasagne". Det funkade ju i Trellehulla, så jag satsar på att det sitter fint i både höger- och vänsterben i Skanör.

Vi ses!

Daniel sa...

Jasså det är lasagne som är hemligheten?! Här blev det kyckling i pekingsås, vet inte vad det kan ha för effekt men gott var det! :)

Nu laddar vi så ses vi på lördag!

Mike sa...

Hej Daniel. Började läsa din blogg för några dagar sedan och tycker den är väldigt bra och inspirerande. Jag är 30 år och fick min diagnos för MS för ca 8 månader sedan. Till skillnad från dig fick min diagnos mig att sluta träna :) Har tränat väldigt mycket hela mitt liv på ganska hög nivå. Men blev tyvärr lite halv sur på allt när man fick diagnosen och lade av mer eller mindre helt med all träning. Men nu efter jag läst lite på din blogg och fått lite avstånd till allt så kommer suget tillbaka på riktigt. Får nog allt ta tag i det efter kräftskivan i helgen :)

Tack för bra och inspirerande läsning.

Mvh

Daniel sa...

Hej Mike! Välkommen hit! Tråkigt att du också drabbats av detta men roligt att du börjar hitta gnistan igen. Inte lätt att hantera en sådan här diagnos och visst kan man bli sur på allt.
Träningen är verkligen en bra ventil så det är klart du ska ta tag i det efter kräftskivan ;)
Hör gärna av dig om du vill bolla lite idéer eller något. Jag finns ju här på bloggen ;) eller så bara dra iväg ett mail.

minautmaningar@gmail.com

Må gott och kör så det ryker!!!
Bästa Hälsningar!