17 sep. 2010

17/9 Energidryck

Fick i våras ett "tips" i mailen att sportdrycken Gatorade nu finns i Sverige. Tänkte att det var på tiden då jag förra hösten letade efter denna eftersom jag ville prova den inför New York Marathon men utan lycka. Bra att den nu finns i Sverige för dom som ska springa i New York i år men tyvärr verkar den fortfarande vara ganska svår att hitta. Jag kollade lite efter den i våras efter tipset men hittade ingen i butikerna där jag brukar handla. Idag lyckades jag dock få tag på några flaskor, längst bak på en gavelhylla bland läsken fanns ett litet ställ i knähöjd.

Jag ska ju även klunka Gatorade i New York denna hösten fast under en halvmara och vill gärna testa drycken igen. Det är snart bara 3veckor till start så det börjar bli dags att planera lite inför loppet även om fokus ligger på Lidingö.



Under banbesiktningen på New York Marathon så berättade guiden en lång historia om den här drycken. Jag tänker trötta ut er med hela historien men Gatorade har hängt med ett tag och togs ursprungligen fram för att "hjälpa-aid" The Florida Gators, därav namnet. Vet man detta kanske det även blir lite lättare att veta hur man uttalar namnet ;)



För er som ska springa i New York i höst så se till att testa drycken före loppet så ni vet att magen håller sig i form under ansträngning. Ta med lite på långpassen och testa under rätt förhållande så ni inte får en otrevlig överraskning på det stora loppet. Själv hade jag inga problem med den förra året och det var Lemon-Lime som serverades då, tror dom kört med denna i flera år så det är säkert samma smak i år med. Något som också är bra med denna drycken är att den är helt fri från konstgjorda färgämnen, sötningsmedel och konserveringsmedel. Behöver ni veta hur mycket ni ska dricka så finns det också ett mätverktyg på Gatorades hemsida.
Klunka lugnt!!!

4 kommentarer:

Thomas sa...

Vad jag minns så fanns den även i Sverige förr i tiden?
Minns att vi brukade klunka i oss innan fotbollsträningen:-)

Andrej sa...

Jag har testat avslagen cola som jag spädde med vatten. Tvi vale!

Ingmarie sa...

När är det ni ska dit? (NY alltså) Vi kommer att vara där 8-16/10! :-)

Daniel sa...

Thomas - Nu när du säger det så vill jag också minnas att den fanns förr?!

Andrej - Urk! Gillar inte avslagen cola och dessutom utspädd! Det kan du inte ha varit nöjd med!? ;)

Ingmarie - Mitt i prick! Vi är där 7-15/10 och loppet går ute på Staten Island på söndagen den 10:e. Vi får höras så får vi ha en date om ni känner för det förstås? ;)