19 sep. 2010

19/9 34 mål!


Idag drog innebandysäsongen igång med en riktig målkavalkad, hela 34mål stänkte vi in under förmiddagens 2 matcher i Svenska Innebandy Ligan, resultaten blev 18-7 och 16-9 till vår fördel. Nu var det inte direkt världseliten vi mötte och vi var heller inte så bra själva på att hålla tätt bakåt men framåt ville vi.

För egen del funkade spelet riktigt bra, jag är ingen lirare som gör en massa "zorro-finter" utan jag springer på ytorna och drar på skott. Idag satt skotten där dom skulle vilket var skönt då jag aldrig tränar innebandy, jag spelar bara matcher och idag hade jag inte rört klubban sedan maj månad. Det är dock lite som att cykla och känslan finns där trots att man inte tror det. :)


Efter matchen blev det lite återhämtningsmat i form av Malmös godaste falafel. Den hittar man mitt i betongen på Rosengård och passar perfekt när man har tränat. Detta satte också punkt för ännu en lyckad träningsvecka. Det blev 30km löpning, 120min styrketräning och 60min innebandy i matchtempo. Anledningen till att det endast blev 30km löpning är för att jag nu trappar ner inför Lidingö så det är helt enligt min plan. Veckan som kommer blir det också mycket vila inför lördag då det smäller. Tänker köra ett pass med korta snabba intervaller på tisdag och sedan blir det bara någon lugn jogg med lite fartökningar innan lördag. Det närmar sig verkligen nu!

10 kommentarer:

mikael sa...

Kul med alternativ träning!

Jag har spelat korphockey senaste två säsongerna. I år avstod jag med tanke på benhinnorna. Vet inte om det är nyttigt att variera mellan skridskor och löpning?

Bra tid på Skanörloppet!

Jenny sa...

Såg gott ut det där:) Bra jobbat med täningen!

Ingmarie sa...

Falafel är smarrgt värre! Vad siktar du på för tid på LL?

Daniel sa...

Mikael - Visst är det roligt med alternativ träning. Jag har alltid spelat innebandy och kommer säkert göra det tills jag blir jättegammal :)

Jenny - Falafel är verkligen supergott och fräscht när dom görs på rätt sätt :)

Ingmarie - Ahhh, så du gillar också falafel! :) Jag siktar på att gå under 2:15 och ta den där silvermedaljen :)

Katarina M-I sa...

Vilken vagn var ni och handlade i?
Min favorit är Kitchen King:)

Grym helg, tävling på tävling, det är gottis.

Sara sa...

Mmmmm falafel, det var längesen. Min favoritvagn finns i Fosie. Han som jobbar där förser en med varma falafelbullar att knapra på om det är lång kö :)

Ingmarie sa...

Nu har vi RSS flöde på bloggen. :-)

Daniel sa...

Katarina - Det här var vagnen som står vid sporthallen på Von Rosens Väg, testa gäran! :) Kitchen King har jag inte testat, tack för tipset! Grym helg som sagt! Hoppas kroppen känns bra idag också.

Sara - Ahhh Fosie har några bra ställen! :) Jobbade där ute för några år sedan...trevligt med smakprov medan man väntar, det fick jag igår också...gott! :)

Ingmarie - Toppen! Nu blir det lättare att hålla koll på dig! Blogglistan är uppdaterad :)

John sa...

Med tanke på att du inte skriver hur många mål du gjorde så förutsätter jag att du gjorde minst hälften ;).

Daniel sa...

Hehe! Tappade räkningen på målen så jag vet faktiskt inte hur många det blev ;)