20 sep. 2010

20/9 Lugn

Tog ut en välbehövlig vilodag idag efter en ganska intensiv helg, kroppen tackar och tar emot. Jag räknar nu också dagarna till lördag men jag känner mig märkligt nog väldigt lugn. Träningen har gått kanon och det finns inte mycket mer jag kan göra inför loppet, lite snabba intervaller imorgon bara och sedan är jag redo för backarna. Huvudmålet för veckan är nu att hålla mig frisk fram till starten, ett nog så svårt mål!


Istället för att träna ägnar jag mig åt att rädda universum för femtielfte gången. Har skaffat ett nytt lir till min box för att få tankarna på lite annat än Lidingö nu i veckan. För mig är tv-spel väldigt skön av koppling, även om det är intensivt så rensar det huvudet vilket kan behövas ibland...


3 kommentarer:

Thomas sa...

Visst är spel gött som distraktion:-)
Hoppas kroppen njuter av vilan!

John sa...

Jag tror på en lugn vecka jag också. Nu behöver jag bara lite tips inför LL så att jag håller mig lugn:

Vart är det bäst att parkera?
Hur tidigt bör man vara på plats?
Vad gör jag ifall det regnar? Lite svårt att veta hur man skall klä sig.
Vart hittar man dig fram till start? :)

Daniel sa...

Thomas - Kroppen behövde verkligen vilan, träningsvärk efter innebandy-premiären ;)

John - Förra året körde vi nästan hela vägen ner till Lidingövallen och parkerade på en gräsmatta fast kolla hemsidan vad som rekommenderas. Tror vi satsar på att köra ut på Lidingö i år med då jag ska försöka vara i riktigt god tid. Jag startar 12:30 och tänkte hämta ut lappen vid 10:30, har inte koll på stället men avvaktar ifall någon annan bloggare har någon idé för ett ställe att träffas på, återkommer!
Ifall det regnar så kvittar det nästan för min del. Jag kör korta tights och långa kompressionsstrumpor och sedan köra jag alltid med Nike Pro undertröja med ett linne utanpå. Jag kör med Nike Pro både i regn och när det är varmt och tycker dom funkar kanon. Är det riktigt rått och kallt så blir det dock en långärmad istället för kortärmat, funderar också på att ha med ett par vantar som jag slänger när jag fått upp värmen....
Här är förresten en länk där du kan se lite av den här Nike Pro-serien

http://store.nike.com/gb/en_gb/?l=shop,pwp,c-300/hf-787+4294967196/t-Men's_Nike_Pro