15 okt. 2010

14/10 Bye bye!


Då var det dags att säga hejdå till New York för denna gången, imorgon kväll bär det av hemåt igen. Vistelsen har verkligen varit toppen och vi har fått ut allt vi ville av den här staden, som extra krydda har vi också haft trevliga lunch-dater med Ingmarie och Anders, så glad över att ha fått lära känna dessa härliga människor. Idag blev det också en date på Gust Organics, trevligt ställe med god mat, dock lite små portioner om man är riktigt hungrig, fast man kan alltid beställa in en extra sallad ;)

 
Det har också blivit shopping i massor och idag var inget undantag. Jag hittade ett nytt tortyrredskap som jag ser fram emot att plåga mig med, som ni ser på bilden så är jag väldigt nöjd ;).


Det är en räfflad foamroller från Thera-Roll och denna ska gå djupt in i musklerna, har redan testat den och om man tycker att den vanliga foamrollern är jävlig så ska man inte ens titta denna, den är ännu värre!!!. Lite väl stor är den också så med tanke på allt annat vi shoppat får jag ta den i handbagaget, den är dock lätt som tur är.


Det här med shoppingen är något vi planerat sedan länge och vi har med oss en egen bagagevåg, det ni!!! ;) Vi åkte hit lätt med bara ett bagage till oss båda och vi åker hem med 2st välfyllda, känns bra och vi har verkligen gjort både fynd och hittat saker som vi inte hittar hemma.


Något jag också tar med mig hem är 1:25:09 från halvmaran samt massor med inspiration. Den här veckan har verkligen varit värsta boosten för löpningen och jag fick ett fint kvitto (ännu en gång) på att det går åt rätt håll. Det har också varit roligt att springa, loppet i söndags var verkligen löpning när den är som bäst och detta vill jag har mera av. Har funderat på att ta det lite lugnt med målsättningar nästa år men nu vet jag inte riktigt längre. Jag känner verkligen att jag kan få ut mer ur den här kroppen och viljan är stark, får se var allt det här tar mig, spännande är det och jag tänker ha förbannat roligt på resan!!!

6 kommentarer:

John sa...

Då får man väl passa på att välkomna er hem till den kalla hösten. Hoppas dessutom det löser sig med handbagaget då du skall få med dig din foamroller. Den går ju att förväxla med både det ena och det andra :).

Sara sa...

Ni har verkligen haft en underbar resa, har varit kul att följa på bloggen (önskar bara att man varit i NY själv). Nu när hösten är här, och vintern närmar sig, är det spännande att blicka fram och se nya roliga mål för nästa år - vare sig det är prestationer eller upplevelser man är ute efter.

Miss Agda sa...

vilken härlig resa ni verkar ha haft. Och du imponerar med dina löpresultat och din vilja! Kul att ni umgåtts med fina Ingmarie :)

Ingmarie sa...

Hoppas er hemresa gick fint! Är så himla glad över att ni var här samtidigt så vi fick chans att lära känna varandra! Och du vet ju vad jag tror om din kapacitet... :-)Men låt det mogna. Du behöver inte bestämma något ännu. Vila i tankarna och funderingarna och lita på magkänslan.

Suzan sa...

smart m bagagevåg!

Daniel sa...

John - Tack! Det var inga problem med foamrollern i säkerhetskontrollen :)

Sara - Du får ta och besöka New York någon gång och kanske pricka in ett lopp samtidigt och visa var skåpet ska stå ;)
Visst är det spännande att planera för nästa år nu, funderar för fullt på träningsupplägg och målsättningar. :)

Milla - Har verkligen varit en kanonvistelse med trevligt sällskap. Du känner ju själv till både Ingmarie och New York så då förstår du ;)

Ingmarie - Det var verkligen toppen att vi lyckades pricka in våra resor samtidigt :). Hoppas ni fick en skön resa hem. När det gäller målsättningar så känns det bara tryggt och skönt, ska bygga långsiktigt utan stress och press ;)

Suzan - Den var verkligen super, extravikt på SAS kostar plenty så det är skönt att ha koll på läget ;)