17 okt. 2010

17/10 Jetlag och innebandy

Däckbyte

Symptom för jetlag:
  • Trötthet                                    check!
  • Förvirring och yrsel                   check!
  • Illamående och orolig mage       check!
  • Huvudvärk                                check!
  • Sömnlöshet                               check!
  • Irritabilitet                                 check!
  • Irrationalitet                              check!   
Idag har inte varit någon bra dag, är helt slut efter tidsomställningen. Brukar inte ha några större problem med detta men kroppen är koko just nu, humöret är dock på topp och det är faktiskt riktigt mysigt att vara hemma igen.

Testade spela innebandymatch idag och det var skitjobbigt. Känns som jag är i väldigt dålig form men jag vet ju vad det beror på, nu hoppas jag på en god natts sömn och att detta släpper snart. Det var allt från Daniel idag, hoppas jag har lite roligare saker att skriva om imorgon...

6 kommentarer:

John sa...

Skönt att humöret är på topp trots allt. Snart kommer all din superenergi vara tillbaka. Det skall bli riktigt kul att se hur det går med 50-kilometersloppet!

LOPARJANNE sa...

Välkommen hem!

Och återigen grattis till den fina tiden du fick med dig därifrån!

Det har varit kul att vara med dig i New York. Via bloggen, men ändå... En försmak inför mitt besök om två år, då jag hoppas kunna vara med på maran där.

Krya på dig från Jetlagen... :)

Anders sa...

Hej!

Välkommen hem!

Ser att du vurmar mycket för dina Newtons. Har du några tips om framfotslöpning? Har du alltid sprungit framfota? Har lite problem med knäna fortfarande och undrar om detta kan vara lösningen för att kunna fortsätta springa.
Tips och erfarenheter från andra mottages gärna! =)

Daniel sa...

John - Jag känner att energin sakta kommer tillbaka så snart är jag säkert på banan igen :) Loppet på lördag ska bli spännande, har aldrig sprungit så långt...

Janne - Tusen tack! Roligt att du hänger med här och jättekul att du planerar springa NY maran, det där kommer du gilla :)

Anders - Tack! Jag har varit "hällöpare" och fått ställa om då jag skadade mig med löparknä och annat. Det är nog lite individuellt det här om man ska springa på framfot eller rulla över hela foten men får man gång på gång problem med skador så tycker jag man bör se över tekniken. Du kan läsa om min omställning i detta inlägget.

http://mina-utmaningar.blogspot.com/2009/12/1112-hur-springer-jag.html

Du kan också hitta lite i detta inlägget..

http://mina-utmaningar.blogspot.com/2010/03/223-vilo-mandag-och-lopsteg.html

Och även lite i detta ;)

http://mina-utmaningar.blogspot.com/2010/05/205-land-lever-lift.html

Kan också tillägga att du bör ha ganska hög kadens när du ligger på mittfoten. Steget blir lite kortare fast snabbare än om du rullar på hälen i dagsläget, försök ligga på 3 steg per sekund. Låter kanske mycket men det funkar och är skonsammare än långa rullande steg iaf enligt min skolbok ;).
Ha också tålamod med detta ifall du ska försöka ställa om, det sker inte över en natt ;) och fråga på bara om du undrar över något.

Anders sa...

Kanon!

Tack för tipsen, sjysst att du tog dig tiden =)
Då finns det kanske hopp för framtiden...en jubileumsmara 2012 hade ju inte suttit fel!

Daniel sa...

Det var så lite! ;)...Klart det finns hopp! :)