19 okt. 2010

19/10 Springa effektivt och skonsamt

För er som är intresserade av att springa effektivt, skonsamt och snabbt så har jag hittat en riktigt bra video som analyserar detta. Det råder ju skilda meningar om hur man ska springa rätt men just detta i videon tror jag mycket på. Energin ska framåt och inte uppåt eller i sidled, det sista stycket om Microfiber Reduction vet jag inte om jag tror på dock, kanske har något hört mer om detta? Att förbättra sig 8sek på 400m med en behandling låter lite som humbug?!

5 kommentarer:

John sa...

Hur sugen blir man inte på att springa nu! Skall genast sätta igång med att snygga till min löpstil. Det skulle dessutom vara kul att bli filmad när man springer för att kunna analysera sin löpstil. Får försöka lösa detta på något sätt. Marathon 2012 är det som gäller för min del, och då skall löpsteget vara perfekt! :)

Anna (Orka mera) sa...

Å vad spännande? Nu vill jag också bli moviestar och analyserad! Känns som man gör typ alla fel :)

Daniel sa...

John - Visst blir man sugen på att springa när men kollar på den :) Har också funderat på att bli filmad någon gång, det hade varit väldigt intressant. Maran 2012...då har du gott om dit på dig ;)

Anna - Man gör säkert miljoner fel, kanske borde man satsa mer på att förbättra sin löpteknik, tror där finns mycket att vinna...spännande är det! :)

John sa...

Jag anar en nypa sarkasm minsann... Vi får väl se då. Kanske 2011 :).

Daniel sa...

Nejdå...ingen sarkasm ;) En mara fixar du utan problem, ta en som "träning" 2011 och en 2012 där du sätter upp en målsättning efter hur första maran gick. :)