24 okt. 2010

24/10 Dagen efter

Det blev en hel del backar igår ;)

Inte helt oväntat så är jag ganska sliten idag men allt verkar vara helt trots många feltramp med min vrist vilket glädjer mig. Något som jag inte är glad över är den här yrseln jag haft problem med senaste tiden då den idag blivit bra mycket värre och jag mår nästa illa av den. Imorgon ska jag dock gå och ta prover så det är bra att symptomen är så kraftiga just nu så kanske felet lättare syns? Även om det inte skulle visa något på proverna så måste jag nästan gå vidare och få detta utrett ordentligt för något fel är det. Jag kommer heller inte utsätta mig för denna typen av ansträngningar förrän jag vet vad som orsakar detta då jag inte tycker det värt att bli så här dålig.


Från det ena till det andra....Karin frågade lite om mina trail-Newtons och så här ser dom ut undertill. Jag vill inte påstå att detta är någon riktig terrängsko och träffar man fel på rötter och stenar med klackarna framtill så kan det säkert bli väldigt halt. Dessa skorna är nog mer för "riktiga" motionsslingor med packat grus, vill man springa off-pist ska man nog välja något med lite mera grepp såsom Inov-8 X-Talon. Nu var banan på Markusloppet lite omgjord pga jakt på en del av slingan vilket bidrog till att det blev en hel del asfalt och grusväg så därför tyckte jag att mina Newtons kunde vara ett bra alternativ och jag tror jag valde rätt. Hade vi kört den "riktiga" banan hade jag valt mina beprövade Ravenous från Columbia då jag vet att dessa har riktigt bra grepp men jag skulle inte vilja springa med dom på grusväg och asfalt då dom är för mjuka för detta.

2 kommentarer:

Andrej sa...

Kom på en sak: min yrsel kom troligtvis från nacken, antingen muskulärt eller nervpåverkan av en disk. Kan ju vara samma, fast jag blir kraftigt illamående också.

Daniel sa...

Det finns ju mycket som kan orsaka yrsel och visst skulle det kunna vara spänningar. Jag sprang med ryggsäck under loppet och nu efteråt märks det att jag spänt mig extra i armar och axlar vilket jag inte brukar göra annars. Får se vad proverna visar annars kanske jag ska ta upp det med min naprapat?