26 okt. 2010

26/10 Hallå där!

 
Det börjar bli hög tid att anmäla sig till Kävlinge Ultraintervaller då anmälan går ut den 31: oktober. För er som inte har koll på vad det är så är det 8 x 10 000m som ska springas med 3 timmars mellanrum. Första börjar klockan 06:00 och sista blir alltså 03:00 21 timmar senare. Man måste inte vara med på alla intervallerna utan det går bra att anmäla sig till dom som passar.

Själv ser jag verkligen fram emot detta och det kommer bli ett helt galet dygn att minnas. Hoppas också att mina prover inte visar något allvarligt nu så att jag kan vara med hela vägen. Jag tror dock inte att 8 x 10 000m sliter så hårt på mig som att springa 50km på ett bräde då man får vila och energi i pauserna men det återstår att se. Är man galen som längtar efter något sådant här trots att man inte hämtat sig från senaste urladdningen? ;)

Måste också få in ett lite musiktips här då jag sitter och sätter ihop nya spellistor att springa till. Har helt snöat in mig på Massive Attack just nu och längtar efter att få springa till detta...

7 kommentarer:

Train'in sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna (Orka mera) sa...

Jag är också galen och längtar till detta! Kommer att bli hur kul som helst! Och i Kävlinge finns inga rötter så vi ska nog klara vristerna :)

Therese sa...

Kanske lite galen, men isåfall är jag också det! Redan när jag stod i duschen efter Uppsala monster tur i september så började jag planera för nästa ultrautmaning...helst av allt hade jag velat springa 50k till redan helgen efter. :)

Linda sa...

Lite galen är du nog:). Fast, på ett bra sätt. Tänk vad livet skulle vara tråkigt annars!!

Daniel sa...

Anna - Jepp!!! Det kommer bli toppen och jag har även fått provsvar idag så det ska inte vara några problem att ställa upp. :)

Therese - Visst är det härligt! Du ska inte komma ner och springa med oss då? ;)

Linda - Lite galen måste man få vara! Trodde dock inte det här med löpning skulle innebära så här mycket tokigheter ;)

Therese sa...

Nope, vi ordnar egna ultraintervaller i Simlångsdalen. Än så länge är vi inte så många, runt 5-10 stycken. Men det ska bli riktigt roligt ändå!

Daniel sa...

Ja visst var det så, det där visste jag fast jag hade glömt bort det ;). Ni kommer också få ett helt galet dygn! :)))