31 okt. 2010

31/10 Funderar på att sluta

Har under en tid haft funderingar på att sluta spela innebandy då jag nästan helt tappat gnistan plus att jag spelar sämre och sämre vilket gör mig irriterad. Man ska inte bli på dåligt humör av träningen och då är det bättre att göra något annat. Idag önskar jag att jag sprungit Yddingeloppet istället för att spela innebandymatcher, jag sprang mest runt som en yr höna och passade fel och missade boll hela tiden. Inget kul alls så jag bestämde mig för att spela grisbandy framför motståndarmålet istället och gå på tacklingar, lite mer underhållande men med stor skaderisk. Säsongen är slut efter jul och då blir det nog till att lägga av helt med detta och satsa på lite sköna långpass istället...


Var fortfarande irriterad på mig själv när jag kom hem så ett betonggolv fick smaka på bilningshammaren, riktigt skön terapi och jag blev på betydligt bättre humör. Anledningen till att jag har lite kort stubin just nu är också för att jag fortfarande inte mår bra och det krävs inte mycket för att man ska bli lite irriterad då. Sjukdomar är ett riktigt skit!!!

7 kommentarer:

Thomas sa...

Shit var du skräms grabben, trodde att det var fråga om att sluta med löpningen :-)

Jag tror att Yddingeloppet hade varit ett bättre val idag, lövens färg var oslagbar:-)

Andrej sa...

Testa ett pass kampsport - helt utan förutfattade meningar. Det är rätt skönt att kunna slå ur sig lite ilska på en säck!

Sara sa...

Haha, håller med Thomas i båda avseenden. Där skrämdes du allt lite grann :) Och Yddinge var fantastiskt, och det är dina domäner där ute också, väl?

Ingmarie sa...

Jag blev också skitskraj där!Sjukdom och skador ÄR skit!Det är då man inser hur lite pengar är värt och hur ovärderlig hälsan är...Tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp med något!

Anonym sa...

Som sagt: sluta skrämmas!!! :-)

Skulle jag vara i dina skor skulle jag släppa innebandyn direkt. Bygger de orden på att du verkar sakna glädjen och då finns ju ingen mening att fortsätta. Å andra sidan kanske motivationen återkommer till våren så det är väl lite för tidigt att lämna tillbaks tröjan.

Staffan sa...

En häftig (och missledande som tur var) rubrik på det här inlägget :)

Ta en paus i alla fall för att se om suget återkommer. Jag lade av med innebandy p g a skador som drabbade löpträningen för mycket (4v på kryckor bl a...)

Hoppas du mår bättre snart!!

Daniel sa...

Thomas - Inte meningen att skrämmas även om jag funderar på att sluta ;). Yddingen hade nog varit ett bättre val även om jag inte mår riktigt bra just nu, lite därför jag valde att inte tävla. Får ta revansch nästa år! :)

Andrej - Kan tänka mig att det där är riktigt bra när man är på det humöret. Får nog testa vid tillfälle :)

Sara - Japp! Det är "hemmaplan" ute i Bokskogen och det finns inte många stigar jag inte känner till där. Betydligt mysigare än en unken innebandyhall också ;)

Ingmarie - Förlåt om jag skrämdes men löpningen lär jag inte sluta med i första taget ;). Jag hör av mig om det är något, tack!!! just nu är jag mest lack på all skit men på gott humör trots allt, skönt att få vara lite ilsken ibland :)

Hempa - Ska sluta skrämmas! ;) Du har helt rätt om innebandy och det är precis så jag känner. Har spelat innebandy i mååånga år men har fått nog av detta nu. Var på väg att sluta helt för något år sedan men fick en förfrågan att vara med i ett lag som behövde spelare och hoppade på det igen så detta att sluta är egentlgien inget nytt, känns bara mer definitivt nu.

Staffan - Tack! Ska inte skrämmas mer! ;)
Peppar peppar så har jag inte skadat mig speciellt mycket på innebandyn mer än en tumme och en käke som höll på att gå ur led men det känns rätt att sluta ändå. Inte roligt att skada benen så man inte kan springa, speciellt när man inte har roligt på kuppen heller.