4 okt. 2010

4/10 Kärt återseende

 
Efter 2 veckors uppehåll med styrketräningen så var jag idag äntligen tillbaka i gymmet. Körde igenom hela kroppen utan att ta ut mig helt. Det märktes att jag varit borta ett tag men kroppen svarade trots allt helt ok, det blev inget fantastiskt pass men känslan fanns där.

Idag ringde också en läkare upp mig och jag fick berättat lite om mina symptom. Som väntat påpekade hon att jag hade ju både MS och en kass sköldkörtel men jag hade bra svar på tal och var beredd på just detta. Förklarade att jag trots min MS tränar hårt samt springer marathon och annat tokigt, berättade också att jag mådde bra med min MS och därför misstänkte att något annat var fel. Det kändes riktigt coolt att säga att jag springer marathon med min MS till en läkare som aldrig träffat mig, vet inte riktigt vad hon hade väntat sig men hon verkade väldigt intresserad vilket var roligt. Självklart skulle vi ta prover på både blodvärde samt även nya prover på sköldkörteln. Det blir dock lite ont om tid innan jag ska till New York men när jag kommer hem igen ska jag ta proverna. Känns bra att bli tagen på allvar!!! :)

5 kommentarer:

Annika sa...

Tror jag det att du ska bli tagen på allvar. Gott när de tar hand om en och att det tas prover för att reda ut vad det är som inte är bra.
Nu är det halvmara? som gäller? Trevlig resa till er båda! Häftigt!

Daniel sa...

Tack Annika!
Visst är det en halvmara som gäller! På söndag är det dags igen och vi åker på torsdag! :)

John sa...

Kände inte till problemet med Sköldkörteln så nu håller jag tummarna att det inte är den som bråkar. Den kan väl i vissa fall vara boven i dramat när det gäller trötthet... Nä, jag tror på spenat! :)

LOPARJANNE sa...

Förstår att det är kärt att se alla dessa vikter för en kämpe av ditt slag!
Och jag känner igen den där känslan att få säga till en läkare något de absolut inte räknar med :)
Lycka till på söndag!

Daniel sa...

John - Ingen fara om det skulle vara sköldkörteln, har haft problem med den i flera år och fått öka medicineringen efterhand. Tror det är något annat, lite extra spenat kanske? ;)

Janne - Riktig gymråtta är jag! ;)
Förstår att du känner igen den där känslan ;). Tack för lycka till:et, det ska säkert gå bra. Lite spännande för jag vet inte riktigt hur formen är just nu...