8 dec. 2010

8/12 Myspass med Sopranos


Då var jag äntligen igång med träningen igen efter ett mysigt lunchpass på gymmet. Drog igång det mysiga soundtracket till tidernas bästa TV-serie Sopranos och körde lågintensivt hela vägen. Först 30min styrka med lätta vikter för hela kroppen och sedan blev det 8km löpband i 11km/h.

Kroppen svarade fint men inte 100% så jag tog det därför lugnt som planerat och jag hoppas det inte ska komma något bakslag på detta nu. Som jag skrivit här innan så är det en märklig förkylning eller "släng" av något jag haft för jag har varit pigg och har varken haft ont i halsen eller feber. Har bara känt mig lite tung i huvudet och anat oråd i bihålorna, vet inte om det är d-vitaminen jag tar som "motar Olle i grind"? Nu några timmar efter passet känns allt bra så jag antar att det är grönt ljus att ösa på igen.

Känns det fortfarande bra imorgon så blir det intervaller för att få fart på benen och det kommer definitivt inte bli något myspass då! Finns inte känslan där så bryter jag passet och överväger nog också att ställa in lördagens tävling i såfall, hoppas dock på det bästa för det kryper verkligen i kroppen nu!

8 kommentarer:

Johan Renström sa...

Ja det var några härliga säsonger med Sopranos. Det är nog min favoritserie också.

Hur är det med vilopulsen då? Är den lite högre än vanligt?

Andrej sa...

Kanske bättre att inte chansa och ta det lugnt resten av vecken?

Ingmarie sa...

Härligt! Nu vänder det!

Daniel sa...

Johan - Sopranos var verkligen kanon! Det kommer ju en ny serie ny som hter Boardwalk Empire med samma regissör, tror den kan vara riktig bra! :)
Har inte koll på hur hög min vilopuls är, detta ska man givetvis ha koll på men jag har missat det helt. Tack för tipset, ska kolla när jag vaknar imorgon!

Andrej - Morgondagen får avgöra och jag kommer inte ta några risker. Det känns dock väldigt bra idag! :)

Ingmarie - Hoppas det! Inte hela världen ifall jag får vila lite till men jag tror att en god natts sömn på detta kommer göra susen! :)

mikael sa...

Har ofta tänkt att jag ska se Sopranos men det blir aldrig av. Tiden räcker inte till :)

Läste den här notisen idag
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/positiva-testresultat-for-ms-medicin_5796211.svd

Som jag har förstått av dina inlägg är forskningen verkligen på väg framåt. Fast aldrig tillräckligt snabbt för de som är drabbade såklart.

Har nog själv också använt ordet myspass nångång. Men vad innebär det egentligen :)

Daniel sa...

Myspass är väl när det aldrig blir riktigt jobbigt och utmanande ;)

Tack för länken! Underbart att deras aktie stiger med 15%!!! *ironisk* ;)

Vet inte om du läst att jag spytt galla över läkemedelsbolagen här senaste tiden men det är som du skriver att det inte går tillräckligt fort för oss som är sjuka men så länge aktieägarna är nöjda så är allt bra...

John sa...

Som löpare tycker jag att man får ganska bra koll på kroppen och hälsan och man känner direkt ifall man borde avstå träningen. Hoppas det funkar med intervaller sen är det bara att köra fullt på lördag. Lycka till!

Daniel sa...

Visst är det så, man har verkligen full koll på kroppen och märker när något är fel.
Tack för lycka till:et, det gick kanon idag! :)