20 dec. 2010

Tips på underställ


Jag testade under helgen en ny underställströja då jag tycker dom jag har idag har problem att transportera bort fukt vid låga temperaturer vilket medför att jag blir nerkyld när det är kallt. Brukar för det mesta springa med Nike-Pro tröjor och är nöjd med dom men under nollan håller dom inte riktigt måttet och dom får nästan motsatt effekt på slutet av långpassen.

Märket jag nu testat är Icebreaker och det är denna tröjan som är en all-season vilket kan tyckas vara lite klent. Jag kör dock med en "layer-2" tröja från Craft utanpå och sedan en jacka på detta och kombinationen funkar toppen, en tjockare underställströja hade jag säkert blivit för varm i.

Tröjan får högsta betyg förutom att 600:- är lite väl saftigt men den håller hög kvalitet och materialet är jätteskönt att ha mot huden utan att skava. Den höll mig både varm och torr under helgens långpass och tomteintervaller utan att bli för varm under intervallerna och utan att bli för kall under långpasset. Ska ni önska er några klappar så här i sista minuten så skriv gärna upp denna tröjan på listan, jag köpte min på Runners Store men den finns säkert på fler ställen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag köpte ett helt gäng andaströjor på Stadium för 99kr/st. Ett erbjudande de hade. Märket var Everest. Har kutat i -10 med dessa samt en Craft tröja utanpå och vindjacka från Nike överst. Funkar kanon tycker jag.

h-man sa...

Icebreaker= världens bästa grejer (tillsammans m Patagonia och Arcteryx). Men smakar det så kostar det...

Daniel sa...

Adam - Låter billigt och bra får ta och kolla på dom.

h-man - Kul att du gillar dom. Detta är första plagget för mig men jag kommer säkert skaffa fles från Icebreaker då materialet är så skööönt!!! :). Patagonia har jag också bra erfarenhet av :)