6 feb. 2011

Ett tråkigt pass

 
Vissa pass blir inte alltid så bra och idag hade jag precis ett sådant pass. Kom till gymmet ganska laddad för att träna men mot mig slår en unken och tung luft och all motivation är som bortblåst. Vår gymägare är snål med det mesta och drar sig för att ha igång ventilation och kyla på vintern, är det sedan många som tränar på samma gång så går det knappt vara där inne, idag var en sådan dag.

Hade tänkt springa lite lätt idag för att återhämta mig från gårdagens långpass och eftersom jag ändå skulle köra styrka fick det bli löpbandet för dagen. Efter en kilometer kände jag mig bara äcklig och klibbig och utan syre var det bara att lägga ner. Det fick bli lätta styrkeövningar för benen istället, mest för att få lite genomblödning. Sedan körde jag tyngre för överkroppen och avslutade detta med Powerplate där det fanns betydligt bättre luft i lokalen. Nu kom träningsglädjen tillbaka lite och det blev en skön avslutning trots allt. Imorgon ska jag springa ute igen och jag ser fram emot den friska luften!

5 kommentarer:

Lennart sa...

När jag läste rubriken på min blogglista tänkte jag "va, tråkigt!??". Vad har hänt?.... och så visade det sig att du hade varit på gym :-).

Ja, det kan jag hålla med om att gym kan vara lite tråkigt ibland.

MVH

Christer sa...

Gymmet jag går till har i alla fall alltid fräsch luft. Brukar vara rätt städat och rent också.

Unknown sa...

Hmm har nog samma typ av gym hos mig, läckande tak fuktskador på väggar enormt slitna vikter och väl använda stänger samt en salig blandning av gamla maskiner. Lägg där till ingen ventilation, svinkallt på vintern, enormt varmt på sommaren. Lite Rocky Balboa gym är det.

Å andra sidan så betalar jag 125 kr i månaden så =) men visst ibland går luften ur än det känner jag igen.

Kör hårt, Peace Love och Löparskor!

Ingmarie sa...

Urk! Det där kan knäcka även den mest träningssugna! Du kanske ska bygga ett eget gym? :-)
Jag kan komma och börja jobba hos dig! :-)

Daniel sa...

Lennart - ...och jag som egentligen älskar gymmet! ;) Det kommer bättre pass!! :)

Christer - Precis dom sakerna är A och O. Mitt har ofta dålig luft och är skitigt. Tyvärr har jag inget annat gym att välja på då det ligger väldigt bra till. Det är läget som gör att jag tränar där trots allt.

Jesper - Vi har iaf hyffsat nya maskiner men det är på tok för dyrt med tanke på vad man får. Tror jag betalar ca 370:-/mån och då har jag också tillgång till alla träningspass som tyvärr är lite väl få vilket ofta gör det svårt att få plats. Förhoppningsvis ska det öppna ett gym till i "byn" där jag tränar så dom här kan få lite konkurrens. Tror det är där felet ligger, folk som vill träna har inget annat att välja på och konkurrens är bra för oss kunder! :)

Ingmarie - Det hade varit något!!! :) Det behövs verkligen ett gym till på orten. Med dig som intruktör hade det blivit en succé! :)