7 feb. 2011

Slut med innebandyn för tillfället

Jag skrev i höstas att jag funderade på att sluta med innebandyn då jag tappat gnistan och vill satsa mer på löpningen istället. Nu slapp jag ta något eget beslut för Svenska Innebandy Ligan som jag spelar i lägger ner i Malmö så det blir inte fler matcher nu.

En liten och busig Daniel!

Känns bra men samtidigt lite tråkigt för jag har spelat innebandy så långt tillbaka som jag kan minnas. Redan när jag började 1:a klass hade vi klubbor som vi sprang runt med på skolgården tills bladen var helt uppslitna av asfalten. I min klass var vi riktigt duktiga på innebandy och under högstadiet blev vi också någon typ av "Skånemästare" då vi vann en massa matcher mot klasslag från andra skolor här i söder.

Detta var på den tiden då inte innebandy var så stort så skolan vi gick på uppmärksammade inte detta direkt. På senare tid har dock min gamla skola blivit riktigt duktiga på innebandy, dom har vunnit många mästerskap och kom då också på att klass 8A från "långt bak i tiden" vann skolans första mästerskap. Vi blev inkallade på gamla dagar för att få pris och en ros av rektorn som sa "bättre sent än aldrig". Ganska rolig grej och ett skönt minne, två av killarna från skolan spelar fortfarande i mitt lag vilket är väldigt roligt. Många sköna minnen så jag hoppas nog ändå att vi kommer ställa upp med ett lag i någon annan serie i framtiden, vi rockar fortfarande!

4 kommentarer:

John sa...

Jag känner igen mig i din berättelse. Själv är jag uppvuxen i Mullsjö som ligger 3 mil utanför Jönköping. Mullsjö spelar ju numera i svenska superligan som du kanske känner till och är ett lag som fostrade mig under flera år.

Lite kul med innebandyn på skolgården. Jag slår nästan vad om att era klubbor hade röda eller gröna plastblad och svart skaft. Man förbrukade säkert ett dussin i mellanstadiet :)

Unknown sa...

Innebandy är ju förbaskat kul. Jag minns att vi spelade en hel del på ett kryssningsfartyg jag jobbade på. Har nog någon bild där hemma när vi står hela gänget samlade på bildäck. Men jäkla vad ont det gjorde att ramla där. Det var ju ståldäck där. (stålgolv alltså).

Thomas sa...

Skönt att du själv slapp ta beslutet.
Men jag vet ju att du gillade det mycket.
Dessutom ger det ju en träning som man inte får på så många andra sporter.
Men... det är nog överkomligt! :-)

Daniel sa...

John - Haha! Ja, vi hade precis sådana klubbor och dom var mjuka som gelé och sedan hookade man bladet i form av ett U :). Fina minnen! ;)

Adam - Det låter riktigt hardcore att spela innebandy på bildäck! Oj vad ont det måste gjort!!

Thomas - Det finns verkligen ingen träning som innebandy, möjligtvis squash? Så jäkla jobbigt och trots att jag nu springer mycket hjälper det föga ;). Tror nog det blir innebandy i framtiden igen! :)