13 feb. 2011

Söndagsfestande

Dagens deltagare:
Utanför bild: Katarina, Anna

Festandet fortsatte idag med långpass i trevligt sällskap, det var blåsigare än igår men annars var det nästan lika bra väder. Vi sprang en runda på ca 90min där vi rundade brofästet och sedan tillbaka genom Malmö. Tempot var lugnt och behagligt som passade alla och det är också just detta jag gillar med långpassen, oavsett nivå så kan man köra långpass ihop. Tummen upp för det!

Vi festade sedan vidare på kallbadhuset med bastu och sköna dopp följt av en massa mat och prat. Riktigt trevligt med alla dessa inspirerande personer och tiden bara flög iväg som vanligt. Det satte en fin punkt för en lyckad helg och jag tackar alla inblandade för trevligt sällskap med extra allt!

Festar vidare på detta i veckan som kommer.
Fick "bröd på burk" av Sara och Katarina, bara att blanda alla torra ingredienser
och sedan tillsätta sirap och filmjölk så har man gott valnötsbröd!
Tack!

15 kommentarer:

Thomas sa...

Tack för idag Daniel!
Hoppas att jag är hel nog att följa med på löpningen nästa gång :-)

Unknown sa...

Tydligen får man vänta till Trelleborg innan man får träffa er =)

Anna (Orka mera) sa...

Bröd på burk! Låter ju jättespännande! Och gott! Tackar för trevligt sällskap idag. Så hoppas vi Sofie övertalar dig till lite långspinning vad det lider :)

Mikael Björk sa...

Det var en finfin dag vid havet. Men en JÄKLA motvind att cykla hem i.

Ingmarie sa...

Det där var verkligen en dag med "extra allt"! Underbart! (Badade ni med?)

Unknown sa...

Låter obeskrivligt trevligt =)

Peace Love och Löparskor!

Daniel sa...

Thomas - Tack själv! Nästa gång ÄR du med!

Adam - Fast det där är ganska snart! Ska bli trevligt att träffa dig!

Anna - Tack själv! Spinning är jag inte svårövertalad till! ;)

Mikael - Jag avundades verkligen inte dig som skulle ut i vinden igen. Brrr!

Ingmarie - Visst badade vi några gånger kallt men det blev ingen vattenlöpning om du undrar över det. Dom som inte sprang körde gym och löpskolning istället.

Jesper - Dom här träffarna är verkligen ur-trevliga och ger massivs med energi :)
Du är välkommen ner någon gång!

Linn sa...

Ja Daniel, tempot blev riktigt bra, min oro till trots!!! Precis som du skriver är det ju sådär lagom ett långpass ska vara, ett snacktempo liksom.
Tack för en välarrangerad dag och hälsa din supertrevliga och härliga fru som jag fick äran att sitta brevid på brunchen.

John sa...

Verkar som ni haft en riktigt trevlig helg! Gott att kunna samla vänner för ett underbart långpass. Låter dessutom extra festligt med "bröd på burk". Bakning för dummies som skulle passa mig som handen i handsken :)

Helena sa...

Verkar varit en härlig helg! Nu sysslar vi ju med helt olika sporter du och jag, löpning vs cykling, men vi har ett liknande träningsupplägg med bl a distanspass. Vi cyklister kan också träna bra i grupp även om vi ligger på olika nivåer. Vid backar tillämpar vi t ex "fri fart" upp, d v s alla tar det i sin egen takt, de som är backglada och starka rullar ner en extra gång och tar den en gång till, de som är lite långsammare tar det i sin takt och alla väntar på toppen. Vi har även s k "skyltspurter" för de som vill gasa lite. Som sagt, kul att man kan sporta ihop även med lite skilda förutsättningar. Och distanspass ska man aldrig underskatta:-D

Daniel sa...

Linn - Kul att det kändes bra, det var det som var tanken! ;) Vi får göra om detta fler gånger! Jag ska hälsa!

John - Det är verkligen super att kunna träna tillsammans med trevliga vänner! Är du i Malmö någon gång så får jag ta med dig på en runda! :)

Helena - Kanon att även detta går att förena med cyklingen! Har några gånger funderat på att skaffa cykel och blev inte mindre sugen nu ;)
Distanspassen ska verkligen inte underskattas oavsett tempo. Läste någonstans att man på långpassen bygger motorvägar som man sedan ska springa fort på :). Stämmer bra! :)

Helena sa...

Daniel: det här kommer bli ett livsprojekt för mig, att få dig att börja cykla ;-D
Så fort jag är cyklingsbar kommer jag köra ett distanspass och hälsa på tror jag, roligt att träffas!

Daniel sa...

Låter som ett bra projekt! Min fru ligger också på en del, hon gillar cykel! :)
Du är alltid välkommen ner, hade varit trevligt att träffas! :) Vi har fina backar i närheten om du vill cykla lite backintervaller när du ändå har vägarna förbi. :)

John sa...

Det vore kanon! Nu händer det ju tyvärr inte att jag är så ofta i Malmö, fast det innebär ju inte att jag kan börja åka dit. Jag vet ju att ni får Newtons till Löplabbet snart :)

Daniel sa...

Det är verkligen kul att Löplabbet ska börja sälja löparskor ;)
Kom gärna och testa så tar vi ett pass!